Väiketanklate omanikud leiavad, et kütusemüüjatelt käibemaksupettuste eesmärgil nõutava 100 000 euro suurune tagatis soosib kütusemonopoli teket ning petturite asemel on surve all väiketanklad.
Müüjad kahtlustavad, et seaduseelnõu loodi kütusemonopoli kehtestamiseks - Neste ja Statoil söövad turult väikesed välja, vahendas eilne Reporter.
„Arvan, et see on seotud Statoili peakontori Eestisse kolimisega, Statoili huvi on kindlasti see, kas üks või koos suurema müügiketiga näiteks Neste turuolukorda enda kasuks keerata, turgu dikteerida. Tundub otsene side olema,“ kommenteeris eile saates Reporter Järvakandi vallavanem ja väiketankla omanik Mart Järvik, kelle eestvedamisel saatsid väiketanklad eile avaliku kirja ajakirjandusele ja Riigikogu fraktsioonide liidritele, Riigikogu esimehele ning majandus-, põllumajandus-, keskkonna- ja regionaalministrile. Protestikirjale kirjutas alla 50 ettevõtjat, kellele kuulub paarsada tanklat Eestis.
„Eks ta häirib kõiki, nii väikeseid kui suuremaid kütusefirmasid, kuna pigistab käibevahendid kinni,“ kommenteeris Raplamaal seitset tanklat omav ettevõtja ja väiketanklate ühispöördumisele allkirja andnud Helmet Palm.
Järviku sõnul paneb riik kütusekäitlejatele maksupettuste vältimiseks 100 000 eurose tagatisraha kehtestamisega mõned sulid enamuse ausalt tegutsevate ettevõtetega ühte patta.
Valitsus toetas möödunud nädalal seadusemuudatust, mis kehtestab kütusemüüjaile kohustusliku käibemaksu tagatise 100 000 eurot, mille peavad tasuma kõik kütusemüügiga tegelevad firmad. Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi sõnul peaks hulgimüüja maksma vähemalt miljoni euroni ulatuvat tagatisraha.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Partsi hinnangul peaks kütuse hulgimüüjale käibemaksupettuste ära hoidmiseks seadma suurema, vähemalt miljon euro suuruse tagatise.
Põllumajandusminister Helir-Valdor Seeder tegi Riigikogu rahanduskomisjonile ettepaneku küsida kütusefirmadele kavandatavat 100 000 euro suurust tagatist vaid aktsiisilaost ostjaile.
Valitsus toetas täna seadusemuudatust, mis kehtestab kütusemüüjaile kohustusliku käibemaksu tagatise 100 000 eurot, mille peavad tasuma kõik kütusemüügiga tegelevad firmad.
Riigikogu rahanduskomisjoni juhi Taavi Rõivase sõnul said kütusemüüjad tagatisenõudest täiesti valesti aru ja ohtu nende tegevusele ei ole. Eeskujulikult käitunud tankla võib pääseda tagatisest kõige räigemas määras.
Auto soetamisel või liisimisel on lihtne takerduda ühte numbrisse – ostuhinda. Ent tegelik kulu ei piirdu kaugeltki sellega, mida näed esmasel arvel. Kütus, hooldused, kindlustus, rehvid, väärtuse langus, maksud ja järelturu atraktiivsus loovad kogumõju, mis avaldab ettevõtte rahavoole märkimisväärset mõju. Just seetõttu on oluline hinnata sõiduki omamise kogukulu ehk „Full Cost of Ownership“ (FCO)– tervikpilti, mis kajastab kogu elutsükli kulusid.