Riik suhtub transiidiärisse Kesk-Aasiaga leigelt

Aasta tagusel transiidikonverentsil Transestonia 2009 sõnastati vajadus luua Kasasthani Eesti esindus, mis kataks kogu Kesk-Aasiat nii saatkonna kui majanudsesindusena. Paraku tõdetakse transiidisektoris, et arusaamatutel põhjustel ei ole riik aasta jooksul selles suunas midagi teinud.

Transestonia korraldaja Illimar Paul tõdeb, et kasahhid on küll ilmutanud taaskord huvi Eesti sadamate vastu ning Eesti logistikafirmad teevad jätkuvalt jõupingutsi Kesk-Aasia suunalise transiiditeenuse arendamiseks. Riiklikul tasandil ei ole Pauli sõnul aga paraku midagi edasi arenenud.

Logistika ja Transiidi Assotsiatsiooni tegevdirketor Ago Tiiman tunnistab, et ei ole teada, mis põhjusel riik Kesk-Aasia suunas ei tegutse. „Raha puudumine oleks hetkel vaid vabandus, mitte põhjus,“ leiab ta siiski. Tema sõnul puudub Eestil lihtsalt pikaajaline, eesmärgipärane ja praktiline välispoliitiline kontseptsioon koos rakenduskavaga.

Sillamäe Sadama nõukogu esimehe Tiit Vähi sõnul tõestavad tihenevad kontaktid meie ja Kesk-Aasia ettevõtjate vahel riigipoolse toetuse vajalikkust. „Kesk-Aasia ärimehed tulevad Baltikumi niikuinii, kui kontakteerumine meie naabritega on aga lihtsam, siis jääme meie sellest ärist kõrvale,“ võtab Vähi kokku.

Majandus- ja komunikatsiooniministeerium ei kommenteeri, miks ei ole Eestis liigutud edasi riikliku esinduse loomiseks Kasasthanis. Küll tõstetakse aga esile, et tänavu märtsis toimus Eesti ja Kasasthani valitsuste vaheline komisjon, kus oli oluliseima küsimusena arutusel koostöö transpordi ja transiidi valdkonnas.

Juunis on plaanitud vastuvisiit Kasasthani, kuhu on kaasa tulemas ka Tallinna Sadama ja Eesti Raudtee esindajad.

Eesti transiidisektori arvamusliidrite hinnanguid aasta jooksul transpordi- ja logistikasektoris toimunud arengutele loe Äripäeva maikuu infolehest Transport ja Logistika.

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 0.1266865
Brasiilia reaal BRL 4,18 0.1867548
Bulgaaria leev BGN 1,96 -0.0153413
Filipiinide peeso PHP 59,18 0.2625961
Hiina jüaan CNY 7,65 0.1859028
Hongkongi dollar HKD 8,87 0.1862912
Horvaatia kuna HRK 7,42 0.1851001
Iisraeli seekel ILS 4,09 0.235104
India ruupia INR 80,64 0.1863539
Indoneesia ruupia IDR 15942,87 -0.0973155
Islandi kroon ISK 134,11 -0.0149109
Jaapani jeen JPY 124,96 0.216537
Kanada dollar CAD 1,50 0.0936956
LAV rand ZAR 15,90 0.140468
Lõuna-Korea vonn KRW 1270,79 -0.0007869
Malaysia ringgit MYR 4,60 -0.0846336
Mehhiko peeso MXN 21,75 0.1856407
Norra kroon NOK 9,75 0.1036684
Poola slott PLN 4,33 0.0508388
Rootsi kroon SEK 10,47 0.0869607
Rumeenia leu RON 4,74 0.1014092
Singapuri dollar SGD 1,53 0.12411
Suurbritannia nael GBP 0,88 0.03427
Šveitsi frank CHF 1,13 0.0529007
Taani kroon DKK 7,46 0.0160867
Tai baht THB 35,29 0.0257937
Tšehhi kroon CZK 25,67 0.1443677
Türgi liir TRY 5,96 0.2790713
Ukraina grivna UAH 30,76 0.1862943
Ungari forint HUF 317,86 0.0724113
USA dollar USD 1,13 0.1239706
Uus-Meremaa dollar NZD 1,64 -0.0486825
Valgevene rubla BYN 2,45 0.131024
Vene rubla RUB 74,90 0.1733262

Valdkonna töökuulutused