Tammis: Rail Baltica mõttetu

Hansabuss AS juhatuse liikme Neeme Tammise tõdemusel on reisirongindus Eesti ja Baltikumi raames vaid doteeringutest elav ning Rail Baltica lihtsalt kunstlik ja mõttetu.

Rongisõitu bussisõiduga pole suurt võimalik olemasoleval kujul võrrelda. Pealegi raha, mis reisirongiliikluse ülevalhoidmiseks kulub, on väga suur, nentis Tammis. "Kuid ausa konkurentsi nimel peaks siis ju bussiliiklust ka doteerima," viitas ta ebatervele konkurentsi võimalusele.

 Siiski leidis ta, et ega reisrongiliiklus ilma oluliste tõmbekeskusteta toimi. "Reisirongiliiklusel on perspektiivi seal, kus on suured tõmbekeskused. Tallinn, Riia ja Vilnius seda ju pole," sõnas ta. Seega polegi reisirongiliiklus Eestis ja Baltikumis ilma dotatsioonideta eluvõimeline.

Rail Baltica ja rongiliikluse edendamise loogika pärineb pigem euroliidu ühtsest katlast. Kui Euroopa suurtes keskustes on reisirongiliiklusel mõtet, siis siin Eestis ja Baltikumis see ei toimi. "Kui meil oleks suhe Venemaaga teisel tasandil, siis Tallinn-Peterburi ja Tallinn-Moskva rongiliinidel oleks perespektiivi," sõnas Tammis.

Kas Rail Baltical siis on mõtet?

"Eriti ei ole. Jah - see annab küll inimestele teise liikumisvõimaluse. Samas kui ronge toetada, tuleks ka busse toetada ja see rongliin ei tasu ennast lihtsalt ära. Rail Baltica ei ole täna mõttekas," tõi Tammis välja argumendid ja langetas otsuse.

Ka lennureisise on bussireis üldiselt soodsam, kuid suur ajakulu võib pikkadel vahemaadel muuta esimese eelised tühiseks. Samas näiteks tuhapilvede aegu oli bussisõit töökindel variant.

Bussi eelised tulevad hästi esile vahemaadel 400-500 kilomeetrit. Näiteks lennuki esialgu meelitavana tunduva sõidu kiiruse rikub ära vajadus minnaaegsasti lennujaama, siis registreerimine, siis taas ootamine, siis peale minemine, siis peale tegelikku sõitu maha tulemine ja pagasi ootamine jne - see kõik võtab oma aja. Lisaks loomulikult on hind kallim ka.

"Riiasse, kuhu on Tallinnast 325 kilomeetrit, on bussisõit igati soodsam. Vilniusse, kuhu on 600 kilomeetrit, võtab bussisõit 8 tundi ja lennukiga ühtekokku 3 tundi, on lennuki eelis väheoluline," arutles Tammis.

 

Osale arutelus

  • Siim Sultson

Toetajad

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris

Seotud lood

Jälgi Logistikauudiseid sotsiaalmeedias

RSS

Toetajad

Tööriistad

=
=
=
=
Transpordiliik:
Kui kaup on pakitud alustele, täitke ära aluste lahtrid. Kui kaup ei ole pakitud alustele, täitke ära kauba kirjelduse lahtrid.
Mahukaalu arvutamisel on võetud aluseks:
Autotranspordis 1 m³ = 333 kg.
Lennutranspordis 1 m³ = 167 kg.
Mahukaal: kg
Maht:

NASDAQ OMX Tallinna, Riia ja Vilniuse börsiinfo 15 minutilise viivitusega.

Valuuta Tähis Kurss +/- %
Austraalia dollar AUD 1,58 -0.2207506
Brasiilia reaal BRL 4,21 -0.3622416
Bulgaaria leev BGN 1,96 0.0255781
Filipiinide peeso PHP 59,12 -0.1250063
Hiina jüaan CNY 7,67 0.2222106
Hongkongi dollar HKD 8,91 0.3741224
Horvaatia kuna HRK 7,41 -0.0458709
Iisraeli seekel ILS 4,10 0.364419
India ruupia INR 80,91 0.2502943
Indoneesia ruupia IDR 15998,69 0.3057067
Islandi kroon ISK 135,52 -0.1179245
Jaapani jeen JPY 125,43 0.2878388
Kanada dollar CAD 1,50 0.1536304
LAV rand ZAR 15,96 0.0633046
Lõuna-Korea vonn KRW 1273,89 0.1281185
Malaysia ringgit MYR 4,63 0.2793962
Mehhiko peeso MXN 21,74 -0.066192
Norra kroon NOK 9,72 -0.1325306
Poola slott PLN 4,33 0.0300397
Rootsi kroon SEK 10,55 0.8678531
Rumeenia leu RON 4,74 0.0316329
Singapuri dollar SGD 1,54 0.1043161
Suurbritannia nael GBP 0,87 -0.6630087
Šveitsi frank CHF 1,14 -0.0176149
Taani kroon DKK 7,46 -0.0093838
Tai baht THB 35,35 0.1927383
Tšehhi kroon CZK 25,66 -0.2139162
Türgi liir TRY 5,99 -0.0183495
Ukraina grivna UAH 30,75 0.4629085
Ungari forint HUF 317,13 -0.1605591
USA dollar USD 1,13 0.3626072
Uus-Meremaa dollar NZD 1,65 -0.1574994
Valgevene rubla BYN 2,43 -0.1518136
Vene rubla RUB 74,68 -0.2239181

Valdkonna töökuulutused

STOCKMANN otsib TARNEAHELA JUHTI

Stockmann AS

03. märts 2019