Rail Baltica esimeseks reaalseks ühenduseks võib saada Tallinn-Varssavi liin. Eesti osa suurprojektis on 1,3 miljardit krooni, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Teisipäeval kohtus majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts Rail Baltica Euroopa Liidu koordinaatori Pavel Telickaga ning ühiselt tõdeti, et lähiaastatel on reaalselt võimalik käivitada Tallinn-Varssavi reisirongiühendus.
Partsi sõnul eeldab see aga koostööd ja tahet kolme Balti riigi ja Euroopa Komisjoni vahel.
Minister tutvustas Telickale ettepanekut, mille kohaselt peab keskenduma raudteeühenduse rakendusprojektile, et lähiaastatel saaks käivitada olemasoleval infrastruktuuril reisirongiliikluse.
„Samas peab olema võimalik sõita Tallinnast Varssavisse mõistliku aja jooksul,“ lisas Parts. „Eesti riik on sellesse juba rahaliselt panustanud ja valmis seda ka edaspidi tegema.“
Partsi sõnul vaja ühist initsiatiivi, et reisijate vedu ei takerduks bürokraatiasse ja tehnilistesse takistustesse. Telicka nõustus ettepanekuga ning teema tõstatub järgmisel üle-Euroopaliste transpordivõrgustike konverentsil juunis.
Eesti riik panustab perioodil 2008-2011 koos Euroopa Liidu abiga Rail Balticasse ligi 1,3 miljardit krooni.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
AS Lux Express juhataja Hannes Saarpuu peab resisirongiliiklust Eesti ja, isegi Baltikumi mastaabis ülikulukaks, paindumatuks ja konkurentsivõimetuks.
Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase sõnul on reisirong bussist tehniliselt kiirem ja Rail Baltical head väljavaated.
Hansabuss AS juhatuse liikme Neeme Tammise tõdemusel on reisirongindus Eesti ja Baltikumi raames vaid doteeringutest elav ning Rail Baltica lihtsalt kunstlik ja mõttetu.
Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts tõdes, et Rail Baltica on lisaks majanduslikule küljele ka poliitiline.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.