Majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts tõdes, et Rail Baltica on lisaks majanduslikule küljele ka poliitiline.
Järgmise nädala teisipäeval Saragossas toimuval Euroopa transpordiministrite kohtumisel kavatseb Parts teha ettepaneku taastada rongiliin Tallinn-Varssavi olemasoleval teel. Lisaks majandusliku tasuvuse arvestamisele on see paraku ka poliitiline samm ehk tuleb saavutada koostöö Läti ja Leeduga. Kui see õnnestub, saaks rongid liikuma isegi juba aasta pärast. Partsis seletusel tuleks teha selleks investeering rongidesse, mis siinsel infrastruktuuril võiksid sõita 120 km/h.
Maksumus nelja rongikoosseisu puhul võiks Partsi hinnangul olla umbes 1 miljard krooni. Teisalt, kui pilet maksab Tallinnast Varssavisse üle 2 000 krooni, muutub küsitavaks selle tasuvus. "Kuid praegu ma spekuleerin," hoidus minister konkreetseid arve nimetamast.
Samas siin peakski tulema appi Euroopa Komisjon. Viimse pooldava otsuse tulemist pidas ta juba poliitiliseks. Selle nimel tulebki tema sõnul nüüd Saragossas pingutada. Liiati saaks Euroopa rahad taha kui Baltikumis oleks üksmeel ja tegutsetaks kiiresti.
Milline peaks tulema Rail Baltica puhul rööpalaius? Märtsi alguses ütles transpordivolinik Siim Kallas, et see on riikide otsustada ja ilmselt jääb olemasolev 1520 mm, kuid märtsi lõpus pidas ta mõttekaks vaid Euroopa laiust 1435 mm.
"Küsige seda Kallase käest... see peab selguma tasuvusuuringute käigus," kostis Parts.
Seotud lood
Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase sõnul on reisirong bussist tehniliselt kiirem ja Rail Baltical head väljavaated.
Rail Baltica esimeseks reaalseks ühenduseks võib saada Tallinn-Varssavi liin. Eesti osa suurprojektis on 1,3 miljardit krooni, teatas majandus- ja kommunikatsiooniministeerium.
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallase sõnul tuleb Eestis ka Rail Baltica seni kehtivale rööpalaiusele. Lisaks pole Eesti vedajail Euroopa veoturu avanemist põhjust karta - eurooplased kardavad hoopis eestlasi.
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas soovitas Eestil ikkagi minna üle Euroopa rööpalaiusele, ilmneb portaalist bb.lv.
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.