Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas soovitas Eestil ikkagi minna üle Euroopa rööpalaiusele, ilmneb portaalist bb.lv.
Põhjusena nimetab ta idasuunalise raudteeveo niikuinii hääbumist.
"Viie aasta pärast Balti riikide ida-lääne suunalist raudtee kaubavedu pole. See tähendab, et pole enam põhjust säilitada Vene standarditele vastavat raudteevõrku," seletas Kallas.
Kallas pani ette loobuda edaspidi kasutamast Vene rööpalaiust 1520 mm ja minna üle Euroopa rööpalaiusele 1435mm.
Sestap on mõttekas kompenseerida idasuunaline kahanev kaubavedu läänesuunalisega.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Eesti Raudtee ühelt poolt küll kaalub Vene rööpalaiuse 1520 mm asendamist Euroopa omaga 1435 mm, kuid samas on firmal ka rida kõhklusi ja kahtlusi.
Võrreldes aastatagusega, on selle aasta veebruaris Eesti Raudteel veetava kauba maht paisunud üle kümnendiku, ilmneb raudteefirma andmetest.
Selle aasta jaanuaris-veebruaris paisusid Eesti piiri lähedal laiuva Ust-Luga Sadama käideldud kaubamahud eelmise aasta sama perioodi taustal ligi viiendiku, teatab Transport Weekly.
Võrreldes eelmise aasta algusega, raudtee kaubavedu sellel aastal paisus kümnendike kaupa, kuid koos külmadega hajuvad ka mahud, ilmneb Eesti Raudtee teatest.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.