Võrreldes eelmise aasta algusega, raudtee kaubavedu sellel aastal paisus kümnendike kaupa, kuid koos külmadega hajuvad ka mahud, ilmneb Eesti Raudtee teatest.
Kui eelmise aasta aprillis vedas Eesti Raudtee kaupa 1,92 miljonit tonni, siis selle aasta aprillis 2,27 miljonit tonni ehk 18,2% rohkem. Kasv toimus ka mõlema aasta alguse neljakuuliste perioodide võrdluses. Siis kasvasid kaubamahud tasemelt 8,4 miljonit tonni tasemele 9,81 miljonit tonni ehk 16,8% rohkem.
Samas võrreldes selle aasta märtsiga raudtee kaubavedu aprillis kahanes 14,0% ehk tasemelt 2,64 miljonit tonni tasemele 2,27 miljonit tonni. Sama tendents on muuhulgas jälgitav ka eelmise aasta osas. Siis toimus teljel märts aprill kahanemine 13% ehk tasemelt 2,21 miljonit tonni tasemele 1,92 miljonit tonni. Et selle aasta talv oli eelmisest külmem, siis see kajastub ka langusprotsendis.
Kui aasta esimesel kolmel kuul tõi erakordselt külm talv raudteele lisakaupa, siis kevade saabudes on mahud taandumas varasemate perioodidega võrreldavatesse kogustesse.
2009. aastal veeti Eesti Raudtee infrastruktuuril 25,38 miljonit tonni kaupa, mis jäi 2008. aasta veomahule ligi 2,7%-ga alla.
2010. aastaks prognoosib raudteefirma kaubaveo mahuks Eesti Raudtee infrastruktuuril 23 miljonit tonni. See aga tähendab aasta lõikes ligi kümnendikulist langust.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Võrreldes aastatagusega, on selle aasta veebruaris Eesti Raudteel veetava kauba maht paisunud üle kümnendiku, ilmneb raudteefirma andmetest.
Eesti Raudtee avalike suhete juhi Urmas Glase sõnul pole USA Afganistani veod firmale küll määrava tähtsusega, kuid sel aastal asi seegi.
Euroopa Komisjoni transpordivolinik Siim Kallas soovitas Eestil ikkagi minna üle Euroopa rööpalaiusele, ilmneb portaalist bb.lv.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.