Vastuseks justiitsministeeriumi etteheidetele teatab Vopak E.O.S, et Maardusse plaanitava vangla detailplaneeringus puudub riskianalüüs, teratab firma.
AS E.O.S. toetas 2007. aastal Maardusse kavandatava vangla detailplaneeringu
kinnitamist tingimusel, et viiakse läbi ka territooriumi riskianalüüs. Praegu puudub detailplaneeringus riskianalüüs ning ettevõte oma lubadustest ei ole taganenud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Detailplaneeringu järelevalve käigus nõudis ka Harju maavalitsus, et ehitusprojekti koostamise käigus tuleb läbi viia riskianalüüs, kuid seda ei tehtud. Analüüsi tulemustega oleks pidanud arvestama ehitusprojekti koostamisel.
Peale ehitusprojekti valmimist 2009. aastal koostatud riskianalüüsid kinnitavad, et terminali ja naftatoru kõrvale ei sobi ehitada praegusel kujul planeeritud vanglat. Vanglat kavandatakse 1500 kinnipeetavale ning see asuks ligikaudu 100 meetri kaugusel terminalist, kusjuures naftatoru planeeritakse otse läbi vangla kinnistu.
On selge, et see muudab piirkonna riskiprofiili ning viib lõpuks tõsiste piiranguteni Vopak E.O.S.-i naftasaaduste käitlemisel, nõudes märkimisväärseid investeeringuid turvalisuse parandamiseks.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Laialdane terminalioperaator Vopak E.O.S tahab arutella Maardu vangla asukoha muutmise üle, eile käidi kohtus, teatab firma.
AS VOPAK E.O.S. on taganenud oma lubadustest ning esitanud vastuolulisi põhjendusi oma tegevuse kohta, heidab justiitsministeerium firmale ette.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.