Autor: Siim Sultson • 17. veebruar 2010

Apla kasvuplaaniga Sillamäe Sadam salatseb

Erinevalt Tallinna Sadamast hoiab Sillamäe Sadam täpsemad kaubakäibed enda teada, nimetades vaid üldnumbri. Samas sellel aastal kavatseb sadam oma kaubakäivet kasvatada neljandiku.

"Ütleme vaid üldnumbri. Selline on juhatuse otsus," kostis kidakeelselt sadama turundusdirektor Andrei Birov pärimise peale. Rääkimata sellest, et 2010. aasta jaanuari kohta ei saa üldse midagi teada - sadam kaupa infot ei avalda -, tuleb ka eelmise aasta osas leppida vaid ühe üldnumbriga. See on 2,5 miljonit tonni kaubavedu 2009. aastal.

Birovilt kaubaliikide täpsemal uurimisel ilmneb, et kaubakäibest üle poole moodustab vedellast. Ilmselt siis nafta ja naftatooted.

Kui suur on selle osakaal?

Ei, ei saa öelda, siis tuleks juba numbrid öelda, hoiab Birov end tagasi. Samas viivu pärast teatab ta, et teine suurem kaubaliik on väetised, täpsemalt siis vedelväetised, mis saabuvad Velikije Novgorodist ja ladustatakse BCT Terminalis. Põhiliselt ammoniaagi ja karbamiid-ammoniagi segu mahutid, vastavalt 2 x 30 000 tonni ja 3 x 20 000 tonni. "Väga perspektiivne kaup," kiitis Birov USA-sse, Hiinasse ja Lääne-Euroopasse suunatavat vedu.

Kui 2009. aastal oli turg madalseisus, siis nüüd on tema sõnul tunda turu liikuma hakkamist.

Uurides konteinervedude kohta, vastas Birov, et neid veel pole ja alles püstitati 40 -tonnine kraana. "Oleme valmis kasvõi täna konteinereid vastu võtma," kostis ta siis.

Ro-ro vedude osas olla tema seletusel Sillamäe Sadamal kõik olemas, kuid autosid liigub vähem kui eelmisel aastal ja ... segab ainult piir.

Mis oleks lahendus?

"Normaliseerida riikide vahelised suhted," osutas ta Eesti-Vene suhetele. "Alles käisime Peterburis ja tulime tagasi üle Vene-Soome piiri. Mis te arvate, kui kaua läks selle ületamiseks? 8 minutit," seletas ta õhinal."Soome poolel ootas sama palju treilereid kui meil, kuid see järjekord läbib piiri alla ühe ööpäevaga ehk see on 500-700 treilerit ööpäevas. Kuidas aga on lood meil, seda teate te isegi."

Teisalt oli äsja Tallinnas toimunud rahvusvaheline raudteefoorum 1520 tema sõnul positiivse mõjuga. "Sillamäe Sadam võiks vabalt võtta vastu kaupa 8-10 miljonit tonni aastas ja seda raudtee baasil, lisaks veel treilerid," kiitis ta sadama võimsust, kui vaid lastaks sellel "särada"..

Kuidas ta hindab Tallinna Sadama selle aasta jaanuari kaubakäibe 25%-list kasvu?

"Kui on kasvanud, siis on positiivne," nentis ta resigneeritult, lisades ühtäkki," Meie kaubakäive oli 2008. aastal 1,7 miljonit tonni kaupa ja 2009. aastal 2,5 miljonit tonni kaupa, seega kasv ühe aastaga on 1,5 korda,"

Milliseks võiks kujuneda Sillmäe Sadama 2010. aasta kaubakäive?

"Meie kaubakäive on aktiviseerunud alati siis, kui Ust-Luga ja Peterburi juures meri külmub, lisaks on meie sadama loomulik sügavus 16-16,5 meetrit ja sisse tulevad põhiliselt jääklassi tankerid."  Prognoosides alanud aastat, osutas Birov mitmele tema meelest positiivsele seigale: raudteefoorum 1520 Tallinnas, foorumil olid kohal nii Eesti president kui Vene Raudtee juht Vladimir Jakunin, Jakunin tegi presidendile mitmeid komplimente, Siim Kallas sai euroliidu transpordivolinikuks, presidendi viimased intervjuud on olnud Venemaa suhtes positiivsed. "Poliitika mõjutab palju," lisas ta.

"Kuid kaubavood 2010. aastal.... Loodame, et... Nagu Vähigi ütles, et kaubavood kasvavad meil sellel aastal 25%," lõpetas ta prognoosimise kindlameelselt. "Kõik kaubaartiklid koos, kuid eriti naftasaadused ja vedelväetised."

 

 

 

 

 

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077