Võrreldes 2009. aasta jaanuariga paisus Tallinna Sadama kaubakäive tubli neljandiku, ilmneb sadama kaubanäitajatest.
Selle aasta jaanuaris kasvas sadama kaubavoo kogumaht 25%.
Kaubavoogude lastiliikide lõikes oli jaanuaride võrdluses suurim tõusja puistlast kasvuga 298,2%. Kui 2009. aasta jaanuaris veeti seda lasti 167,4 tuhat tonni, siis selle aasta jaanuaris 666,4 tuhat tonni.
Teine suurim kasvaja oli segalast (+53,8%) ehk tasemelt 17,0 tuhat tonni tasemele 26,1%.
Konteinerite veo osas toimus kasv massiosas (17,4%). Kui 2009. aasta jaanuaris veeti 84,3 tuhat tonni ja selle aasta jaanuaris 98,9 tuhat tonni. Samas see kaubaliik konteineriti kahanes 8,2% ehk tasaemelt 11 850 TEU-d (2009) tasemele 10 876 TEU-d (2010).
Ro-ro kaubad kasvasid 8,4% ehk tasemelt 193,8 tuhat tonni tasemele 210,2 tuhat tonni. Verdellast kasvas 4,3% ehk tasemelt 2 019,3 tuhat tonni tasemele 2 106,6 tuhat tonni.
Suurim langeja oli mittemereline vedu (-94,6%). Kui eelmise aasta jaanuaris oli selle maht 4,4 tuhat tonni, siis selle aasta jaanuariks langes see praktiliselt nulli ehk tasemele 0,2 tuhat tonni.
Kaupade osatähtsus lastiliikide lõikes jagunes järgnevalt:
Suurim ja olulisim on endiselt vedellast (67,8%), järgneb puistlast (21,4%), siis ro-ro kaubad (6,8%), siis konteinerid (3,2%), siis segalast (0,8%). Mittemerelise kauba osakaal langes praktiliselt nulli.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Transiidiärimees ja Silmet Grupp AS juhatuse esimees Tiit Vähi rõõmustas Tallinna Sadama jaanuari kaubakäibe 25%-se kasvu üle, kuid kahtleb edasises edus.
Erinevalt Tallinna Sadamast hoiab Sillamäe Sadam täpsemad kaubakäibed enda teada, nimetades vaid üldnumbri. Samas sellel aastal kavatseb sadam oma kaubakäivet kasvatada neljandiku.
AS Tallinna Sadam juhatuse esimees Ain Kaljurand pidas 25%-st jaanuari kaubakasvu erakordseks, kuid tõusutrendi jätku kindlustavaks.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.