Eestlaste hinnangul on veofirmadest kõige kliendisõbralikumad Finnair ja Tallink. Samuti edestab rahvuslik lennufirma Estonian Air Läti konkurenti ja agresiivselt turgu hõivavat airBalticut.
TTÜ Tallinna Kolledži üliõpilaste abiga läbi viidud uuring selgitas välja kliendisõbralikumad firmad, kus küsitakse inimestelt vaid üks küsimus: kas sa soovitaksid seda firmat oma sõpradele ja tuttavatele/kolleegile?
Sel meetodil juba mõned aastad oma firma klientide rahulolu uuriv Mikrolink tunnistas, et nemad on soovitusindeksi suured fännid.
"Me teeme NPS uuringut 2009. aasta algusest, pidev pidev tagasiside küsimine klientidelt võimaldab kiiresti tuvastada kitsaskohad," lausus SEB juhatuse esimehe kohusetäitja Riho Unt. "Uuringus antud hinnang üks osa töötajate motivatsiooniskeemist ning uuringu tulemustest teavitatakse regulaarselt kogu organisatsiooni."
"Soovitame NPS uuringut igale teenindusettevõttele – tegemist on kiire, lihtsa ja objektiivse uuringuga, millele toetudes on võimalik parandada oma klienditeeninduse kvaliteeti," lausus Unt.
Ka Swedbank, kes samuti soovitusindeksit oma ettevõtte hindamiseks kasutab rõhutas, et NPS-i jälgimine annab võimaluse võrrelda ennast nii valdkonna siseselt kui ka üle turu üle kogu maailma.
Kes on enim hinnatud? Mida positiivsem number, seda hinnatum firma
ettevõte, NPS-skoor.
Transpordiettevõtted
Finnair -5,84Tallink -11,44Viking Line -12,32Estonian Air -18,34Sebe -23,44Saaremaa Laevakompanii -31,43Taisto Liinid -33,17Air Baltic -35,34
MIS ON MIS
Net Promoter Score ehk NPS on eesti keeles soovitusindeks või soovitajate netoskoor. Lühidalt öeldes on tegemist kliendi rahulolu ja lojaalsuse mõõtmise metoodikaga.
Soovitusindeksi arvutamise valem: soovitusindeks = soovitajate % - mittesoovitajate %
METOODIKA
Kliendile esitatakse ainult üks küsimust:Kui tõenäoliselt te soovitaksite meie ettevõtet (toodet) oma sõbrale või tuttavale? Klient saab küsimusele saab vastata hindega skaalal 0-10.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.