• 17.12.09, 09:17
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Liikluskindlustuse riskikoefitsent kaob

Kindlustusseltsid lõpetavad alates järgmise aasta algusest riskikoefitsiendi näitamise liikluskindlustuse poliisil, kuna see ei ole kindlustusseltside vahel võrreldav ning eksitab kliente. Liikluskindlustuse hinda see muutus ei mõjuta, teatab Eesti  Liiklukindlustuse Fond.
Eesti Liikluskindlustuse Fondi (LKF) teenindusjuhi Lauri Potsepa sõnul võtavad kõik kindlustusseltsid liikluskindlustuse makse arvutamisel arvesse kindlustatava riskiga seotud kindlustus- ja kahjuajalugu, iga kindlustusandja arvestab seda aga oma metoodika alusel. "Kindlustusseltsidel on erinev praktika, kui suures ulatuses mõjutab riskikoefitsiendi väärtus liikluskindlustuse hinda," selgitas Potsepp. "Riskikoefitsiendi kuvamine kindlustuspoliisil on eksitav, kuna peale kindlustus- ja kahjuajaloo mõjutab kindlustusmakset veel hulk tegureid ning riskikoefitsiendi väärtused ei ole kindlustusseltside vahel kuidagi võrreldavad."
LKFi teenindusjuhi kinnitusel on igal kliendil võimalik saada oma kindlustusseltsist infot kindlustusmakse arvutamise kohta. "Eestis tegutsevad kindlustusandjad järgivad kindlustusteenuse häid tavasid ning teavitavad klienti asjaoludest, mis mõjutavad kindlustusmakse suurust," ütles  Potsepp. "Samuti selgitavad seltsid kliendi soovi korral, millistest kliendiga seotud kahjudest ja kindlustuskaitsetest on kindlustusmakse mõjutatud. "
Kliendil on alates järgmise aasta jaanuari keskpaigast võimalik tutvuda enda liikluskindlustuse kindlustusajaloo andmetega ka LKFi veeblilehel oleva teabekeskuse vahendusel (www.lkf.eehttp://www.lkf.ee/>    -> Teabekeskus -> Kliendi liikluskindlustuse ajalugu).
Kui liikluskindlustuse algusaegadel oli liikluskindlustuse makse ja selle arvutamise metoodika kõigil kindlustusseltsidel sama, siis pärast Euroopa Liidu õiguse rakendamist loobuti Eestis hinnaregulatsioonist ning ühtse arvutusmudeli kasutamisest. Kehtiv liikluskindlustuse seadus reguleerib vaid kindlustusmakse arvutamise üldpõhimõtteid, konkreetse hinna arvutab aga iga selts iseseisvalt enda väljatöötatud metoodika alusel. LKFil puudub voli selgitada kliendile riskikoefitsiendi väärtuse kujunemist või korrigeerida seda.
LKF on liikluskindlustuse seaduse nõudel kindlustusandjate poolt asutatud ühing, mille peamiseks ülesandeks on täita garantiifondi rolli ning hallata liikluskindlustuse registrit. Garantiifond hüvitab kindlustamata või tundmatuks jäänud sõidukite poolt põhjustatud kahjud. Samuti kogutakse vahendeid olukordadeks, kui kindlustusandja ei ole võimeline kannatanute nõudeid rahuldama maksejõuetuse tõttu. LKF on lüli liikluskindlustuse rahvusvahelises võrgustikus, täites nii Euroopa Liidu nõuetest tulenevat teabekeskuse ja kompensatsiooniorgani rolli kui ka rahvusliku büroo rolli Rohelise Kaardi süsteemis. LKF toetab kindlustuse vaidluskomisjoni tegevust ning arendab kahjuennetustegevust.
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.02.25, 17:15
Kuidas jõudis üle poole tonni kaaluv Estonia klaver tervelt Pariisi Notre-Dame’i katedraali?
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele