• 07.12.09, 11:55
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Lätil Euroopa kiireim reisijate arvu kasv

Lätis kasvas lennureisijate arv 2008. aastal 16,9% ehk tasemele 3,69 miljonit inimest. See kasv on terves Euroopa Liidus Eurostati andmeil kiireim, Eestis oli kasv 4,8%, edastab Baltic Course.
Tervel 2008. aastal oli Euroopa Liidu maades lennureisijaid 798 miljonit. Samas on see arv võrreldes 2007. aastaga 0,6% suurem. Suurem majanduskriisi mõju tervele euroala lennureisimisele algas 2008. ja 2009. aasta vahetusel.
Lisaks Lätile kasvas lennureisijate arv 2008. aastal teistes euroliidu maades järgmiselt: Rumeenias ja Slovakkias (+16,3%), Leedus (+16,2%), Sloveenias (+9,6%), Poolas (+9,4%), Eestis (+4,8%)
Kuuel euroliidu maal näitas lennureisijate arv 2008. aastal langust: Ungaris (-1,8%), Suurbritannias (-1,6%), Hispaanias (-1,3%), Kreekas (-1,1%), Itaalias (-1,0%), Hollandis (-0,9%).

Artikkel jätkub pärast reklaami

 Enim reisijaid võttis 2008. aastal vastu Londoni Heathrow lennujaam - 67 miljonit inimest. Järgnes Pariisi Charles de Gaulle´i lennujaam 61 miljoniga ja Frankfurdi lennujaam 53 miljoni reisijaga. Milaano lennujaamas oli reisijaid 50 miljonit ja Amsterdami Schipoli lennujaamas 47 miljonit.
Balti riikide seas Riia lennujaamast käis läbi 3,69 miljonit reisijat. Sellega jäi see lennujaam 76. kohale. Vilniuse lennujaamst käis läbi 2,04 miljonit reisijat, millega see lennujaam platseerus 104. kohale. Tallinna lennujaamast läks läbi 1,8 miljonit resisijat, mis jättis selle lennujaama 118. kohale euroliidus.
Euroopa Liidu reisijatest kasutas 2008. aastal kohalikke lende 21,4%, euroliidu siseseid lende 43,3% ja euroliiduväliseid lende 35,4%.   
 
 

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.12.25, 12:53
Teemaksumuudatused Euroopas, mida veofirmad teadma peaksid
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele