"Sadulveokid hakkavad ladudest otsa saama, asi normaliseerub," iseloomustas kergendustundega kohaliku veokituru ärkamist Scania Eesti AS juhatuse esimees Janno Karu.
Peale suurt mõõna on tema sõnul hakanud müük vaikselt edenema. Näiteks septembris sai Eestis ühtekokku müüdud juba koguni 30 masinat. Võrdlusena juunis ja juulis olid need näitajad vastavalt 5 ja 6 autot.
Eks osadel klientidel tuleb tööd juurde, masinapark vananeb ja rahvusvahelistel vedudel pressib Euro5 nõue peale, tõdes ta. "Laod on üpris hästi tühjenenud, nüüd juba müüakse peamiselt tellimustöid," lisas Karu.
Ehkki aasta algust iseloomustanud täis laod saavad möödanikuks, ei usu ta, et saabuks suur tõus. Tootjad küll hinda ei tõsta, kuid klientide poolt vaadatuna võib jääda mulje, et autodel on hindu tõstetud - siiski tähendab see ju endise müügihinna naasmist.
"Ma ei usu, et nüüd tuleb plahvatus. Pigem jäädakse peale septembritõusu edaspidi võnkuma nii paarikümne veoki ümber," ennustas Karu sügis-talvist trendi.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
"Ladu on tühi ja müük on katkenud ning jääb katkenuks niikaua, kuni pangad ei anna laenu," naeris Saksa-Auto juhatuse esimees Jussi Pärnpuu välja lootused, et nüüd Eestis, nagu mujalgi hakkab automüük edenema.
Nii sõidu- kui tarbeautode müük ärkas septembris unest. Müüdi 704 sõiduautot ja 113 tarbesõidukit, mida on eelmise kuuga võrreldes 162 ja 31 enam.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.