"Ladu on tühi ja müük on katkenud ning jääb katkenuks niikaua, kuni pangad ei anna laenu," naeris Saksa-Auto juhatuse esimees Jussi Pärnpuu välja lootused, et nüüd Eestis, nagu mujalgi hakkab automüük edenema.
Tema seletusel saab automüügi toibumisest ja edenemises ammugi rääkida alles siis, kui pangad hakkavad taas tegelema jaepangandusega.
Nüüd on laod odavpakkumistest tühjad ja hinnad tõusnud endisele tasemele, kuid müük pea olematu.
"Eriti käib see tarbeautode kohta - kui pangandus taastub, siis ettevõtja ostab kola, kui ei taastu, siis niikaua ta ei osta kola ja ongi kõik!" võttis Pärnpuu Eesti automüügi kokku.
Septembris müüdi Eestis 113 uut tarbeautot, mida on enam kui 30 võrra rohkem kui augustis. Septembris on ajalooliselt pärast suve elavnemine toimunud, sel aastal on aga kasv septembris suurem kui mullu. Eelmisel aastal kasvas müük septembris 20, tänavu 41% võrra.
Suurem oli tänavu hüpe ka automüügis - mullu kasvas septembris müük augustiga võrreldes 6, tänavu 30% võrra.
Loe pikemalt 13. oktoobri Äripäevast.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Soome automüüjate hinnangul on juba müüdud 88 000 uut sõiduautot, mis on 6000 võrra enam, kui kevadel aasta lõpptulemuseks üldse loodeti, edastab taloussanomat.fi.
Nii sõidu- kui tarbeautode müük ärkas septembris unest. Müüdi 704 sõiduautot ja 113 tarbesõidukit, mida on eelmise kuuga võrreldes 162 ja 31 enam.
"Sadulveokid hakkavad ladudest otsa saama, asi normaliseerub," iseloomustas kergendustundega kohaliku veokituru ärkamist Scania Eesti AS juhatuse esimees Janno Karu.
"Uute müük on täiesti olematu. Eestis lähiajal ei liigu lähiajal midagi kindlasti mitte - tarbija usaldus on ju väga madal!" tõdes Amserv Auto tegevjuht Mart Mägi.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.