Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Automüük ärkas septembris unest
Nii sõidu- kui tarbeautode müük ärkas septembris unest. Müüdi 704 sõiduautot ja 113 tarbesõidukit, mida on eelmise kuuga võrreldes 162 ja 31 enam.
Eelmise aasta septembriga võrreldes on tegemist muidugi kehvema tulemusega, tollal läks kaubaks vastavalt 1713 ja 324 sõidukit.
Septembris on ajalooliselt pärast suve elavnemine toimunud, sel aastal on aga kasv septembris suurem kui mullu. Eelmisel aastal kasvas tarbeautode müük septembris eelmise kuuga võrreldes 20, tänavu 41% võrra.
Suurem oli tänavu hüpe ka automüügis - mullu kasvas septembris müük augustiga võrreldes 6, tänavu 30% võrra.
Üheksa kuu kokkuvõttes vähenes tarbeautode müük ligi kolmveerandi ja automüük 66% võrra.
"Ladu on tühi ja müük on katkenud ning jääb katkenuks niikaua, kuni pangad ei anna laenu," naeris Saksa-Auto juhatuse esimees Jussi Pärnpuu välja lootused, et nüüd Eestis, nagu mujalgi hakkab automüük edenema.
Vaatamata sellele, et automüük võrdub sisuliselt nulliga ja automüügiturg on juba oluliselt ümber mängitud, pole autoturu vapustused Eestis ilmselt veel päris läbi.
Juulis müüdud 62 tarbeautost enam kui kolmandiku sõidukeist müünud Auto Forte Balticu tegevjuht Raido Toonekurg teiselt poolaastalt turu elavnemist ei oota.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.