• 21.09.09, 13:45
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Rootslased hädas odavvedajatega

Naeruväärsed päevatrahvid lausa kutsuvad naaberriikide vedajaid soomust võtma.
Soome majandusuudiste keskkonna Kauppalehti.fi tõdemusel pole Rootsis senini peale odavvedajate üle kaebamise midagi nende karutegude vastu ette võetud.
"Poolakad lahkusid meie maalt ja osa neist läks kindlasti noolima Rootsi turgu," seletas vedajateliidu SKAL esimees Ahti Myllys - põhjuseks Soomes augusti keskel karmisunud kabotaažvedude määrustik. Selle valguses jõuti juba septembri algul teha kaks trahvi: Hangos ja Helsingis osutusid paarisajast kontrollitud autost neli ebaseaduslikuks.
"Imelik, et Rootsis on juba pkka aega kaevatud kasvava ebaseadusliku kabotaažveo üle, kuid ikka pole midagi selle vastu ette võetud," imestas Myllys.
Rootslaste SKALi sõsarliidu Sveriges Åkeriföretag tegevjuht Johan Lindström tõdes aga, et ka nende politsei jahib odavvedajaid ja eks õigupoolest tuleks neid karistada sootuks karmimalt.
Rootsi vedajate ametiühingu esimees ja endine rekkajuht Lars Lindgren omakorda tõdes, et näiteks Baltimaade juhid lihtsalt naeravad rootslaste üle, samas aga Soomes ei julge nad ebaseaduslike vedudega katsetadagi.
Rootsis on kabotaažveod ikke veel vanade määrustikega reguleeritud ja uued rangemad euronõuded jõustuvad alles lähinädalail. Seetõttu on ebaseadulikkuse eest seal maal karistatud vaid üht ettevõtet. Selleks on Rovaniemist pärit Kuljetus Jakkila, kes sai trahvi möödunud detsembris.Siis pälvis üldist tähelepanu trahvisumma, mis päevatrahvina oli vaid 150 Rootsi krooni.
Linbndgreni meelest peaks see summa olema vähemalt 100 000 Rootsi krooni.
Samas ka Soomes kasutatakse päevatrahvi põhimõtet.
"Päevatrahv põhineb juhi palgal. Karistus jääb väikseks, kuna näiteks Poola rekka roolis istuva valgevenelasest juhi ametlik kuupalk on 200 eurot," tõdes Myllys.
Siiski on soomlased võtnud odavkabotaažvedajad terava tähelepanu alla ja ega Rootsiski neil paista pikka pidu olevat.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele