A.P. Moeller-Maersk A/S., maailma suurim konteinerilavede operaator, ennustab järgmise aasta alguseks aastaks 66% laevatellimuste tühistamist.
Tühistatud laevatellimuste maht kasvab aasta lõpuks või järgmise aasta alguseks 1,2 mln TEUlt kahe miljoni TEUni, vahendas Bloomberg laevafirma Austraalia müügidirektori Anthony Randalli prognoosi.
"On lootusetud ajad," lisas Randall. "Meil on langevad mahud, liinid on turuosa nimel kõvasti võidelnud ja hinnad on järjekindlalt langenud tasemele, mis pole jätkusuutlik."
Konteineriliinid on kärpinud nii tasusid kui võtnud laevu liinidelt maha, sest Euroopa ja Ameerika tarbijad on vähendanud Aasias toodetud kaipade tarbimist. Maersk Line´i esimese kvartali mahud vähenesid 14%, tasud veerandi võrra. Umbes 1,9 mln konteineriga opereeriv laevafirma teenis esimeses kvartalis enam kui kuus miljardit krooni kahjumit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Keegi polnud valmis selleks, et tagasiminek toimub nii kiiresti," kommenteeris Randall. "Viimaste kuude jooksul on kaubamahud põhja kukkunud ja vedajad püüavad nüüd hindu normaalsele tasemele tagasi tõsta."
Juuli seisuga seisis Randalli sõnul konteineriliinidel 11% laevadest jõude.
Seotud lood
Maersk Line otsib turult ehitajat suurimatele konteinerilaevadele.
AP Moller-Maersk teatas eile, et maailma suuremaid konteinerilaevu ehitanud Odense Steel Shipyard ei ole enam elujõuline ja lõpetab pärast viimaste tellimuste täitmist töö.
A.P. Moller – Maersk Group teatas esimesel poolaastal käibe vähenemisest veerandi võrra ning ligi kuuemiljardikroonisest kahjumist. Tulemus oli ennustatust parem.
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.