A.P. Moeller-Maersk A/S., maailma suurim konteinerilavede operaator, ennustab järgmise aasta alguseks aastaks 66% laevatellimuste tühistamist.
Tühistatud laevatellimuste maht kasvab aasta lõpuks või järgmise aasta alguseks 1,2 mln TEUlt kahe miljoni TEUni, vahendas Bloomberg laevafirma Austraalia müügidirektori Anthony Randalli prognoosi.
"On lootusetud ajad," lisas Randall. "Meil on langevad mahud, liinid on turuosa nimel kõvasti võidelnud ja hinnad on järjekindlalt langenud tasemele, mis pole jätkusuutlik."
Konteineriliinid on kärpinud nii tasusid kui võtnud laevu liinidelt maha, sest Euroopa ja Ameerika tarbijad on vähendanud Aasias toodetud kaipade tarbimist. Maersk Line´i esimese kvartali mahud vähenesid 14%, tasud veerandi võrra. Umbes 1,9 mln konteineriga opereeriv laevafirma teenis esimeses kvartalis enam kui kuus miljardit krooni kahjumit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
"Keegi polnud valmis selleks, et tagasiminek toimub nii kiiresti," kommenteeris Randall. "Viimaste kuude jooksul on kaubamahud põhja kukkunud ja vedajad püüavad nüüd hindu normaalsele tasemele tagasi tõsta."
Juuli seisuga seisis Randalli sõnul konteineriliinidel 11% laevadest jõude.
Seotud lood
Maersk Line otsib turult ehitajat suurimatele konteinerilaevadele.
AP Moller-Maersk teatas eile, et maailma suuremaid konteinerilaevu ehitanud Odense Steel Shipyard ei ole enam elujõuline ja lõpetab pärast viimaste tellimuste täitmist töö.
A.P. Moller – Maersk Group teatas esimesel poolaastal käibe vähenemisest veerandi võrra ning ligi kuuemiljardikroonisest kahjumist. Tulemus oli ennustatust parem.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.