AP Moller-Maersk teatas eile, et maailma suuremaid konteinerilaevu ehitanud Odense Steel Shipyard ei ole enam elujõuline ja lõpetab pärast viimaste tellimuste täitmist töö.
Lisaks müüb laevafirma Eestis Loksa laevatehast, mille uue omanikuna nähakse BLRTd, ning Baltija laevatehast Leedus.
Odense laevatehasel, mis asub Lindøs Taanis Funeni saarel, on pooleli 15 laeva ehitus. Viimased kolm alust, Taani mereväele mõeldud fregatid, valmivad 2012. aastal.
1918. aastal avatud ja 1956. aastal oma praegusse asukohta kolinud laevatehas on omanikfirma Maerski arengus ja kasvus olulist rolli mänginud. Laevatehasest on tulnud Maerski kõige aenenumad ja innovatiivsemad alused. 2006. ja 2007. aastal valmistas ehitaja laevafirmale E-klassi kaubaalused, maailma ühed suuremad konteinerivedajad, mil pikkuseks 397 ja laiust 56 meetrit . Üheks selliseks on näiteks 11 000 TEUd mahutav Emma Maersk.
Laevatehase käive moodustas möödunud aastal ca 10 mlrd krooni, mida on pärast 2006. aastal toimunud tegevjuhivahetust umbes kümnendiku võrra vähem. Esimene poolaasta lõpetati Maerski teatel kahjumis.
Ettevõtte juht Lars-Erik Brenoe kommenteeris eile, et laevatehas ei suuda enam uusi tellimusi võita. "Juhatus on otsustanud, et Lindøs ei ehitata enam pärast praeguste tellimuste täitmist uusi laevu," lisas Brenoe.
Firma 2700 töötajani ulatuvast personalist saavad esimesed 175 koondamisteate augusti jooksul.
Maersk ootab sellelt aastast oma 105aastase ajaloo esimest kahjumit. Esimesel poolaastal kadus möödunud aasta sama perioodiga võrreldes grupi 120 mlrd kroonini ulatunud käibest umbes kolm miljardit krooni. Poolaastatulemuseks kahjum, suuresti konteinerivedudest teenitud ligi kuue miljardi kroonin ulatunud kahjumi tõttu.
Napid tunnid pärast töö lõpetamise avaldust andis tuuleturbiinide tootja Skykon teada, et on huvitatud Odense kompleksi ülevõtmisest ning tehase territooriumist oma tootmisele. Tootja loodab üle võtta olulise osa 1,1 mln ruutmeetri suurusest valdustest.
----------------------------------------
Logistikauudised.ee uurib täna, kas ja kuidas mõjutab tehase sulgemine Loksa Laevatehase tegevust ja müüki.
Seotud lood
Loksa laevatehase nõukogu liige ja Odense Steel Shipyardi tegevjuht Finn Buus Nielsen kommenteeris Logistikauudistele, et otsus sulgeda Taani laevatehas ei mõjuta mingit moodi Loksa tegevust või müügiprotsessi.
Loksa Laevatehase ostis kolmest ettevõttest koosnev konsortsium Loksa Invest OÜ. Kes on nende firmade taga?
A.P. Moeller-Maersk A/S., maailma suurim konteinerilavede operaator, ennustab järgmise aasta alguseks aastaks 66% laevatellimuste tühistamist.
Loksa Laevatehas kahjum oli mullu 12 miljonit, mida mõjutasid suurenenud palga ja energiakulud. 2007. aastal teenis firma 2,9 mln krooni kasumit.
Tänapäeva kiirelt arenevas ärimaailmas mängib tehnoloogia tööprotsesside efektiivsuse tõstmises olulist rolli. Üks selline uuenduslik lahendus, millest lõikavad suurt kasu mitmed ettevõtted, on Directo uus laohaldussüsteemi liides WMS Direct, mis on loodud spetsiaalselt Directo kasutajatele, kes tegelevad laomajanduse, kaupade liigutamise ja tootmisega.
Hetkel kuum
Lisatud video lõigu eelprojektist
Tagasi Logistikauudised esilehele