A.P. Moller – Maersk Group teatas esimesel poolaastal käibe vähenemisest veerandi võrra ning ligi kuuemiljardikroonisest kahjumist. Tulemus oli ennustatust parem.
Aasta varem teenis kontsern ligi 27 mlrd krooni kasumit.
Ettevõtte teatel olid konteinerivedude käive ja mahud möödunud aasta samast perioodist väiksemad vastavalt 30 ja 7%. Vedelkaupade vedude maht oli samuti märkimisväärselt madalam, selle põhjuseks näiteks toornafta odavnemine enam kui poole võrra.
Mõned märksõnad esimesest poolaastast:
- laevafirma käive vähenes 25% 250 mlrd kroonini. Kahjumiks kogunes ligi kuus miljardit krooni
- mahakandmisi tehti enam kui 2,5 mlrd krooni eest ehk enam kui 20 korda enam kui aasta varem, puudutades peamiselt tankereid
- uusi laevi osteti 850 mln krooni eest, mida on ligi kümme korda vähem kui 2008. aastal samal perioodil
- rahavood äritegevusest olid 42% väiksemad, negatiivne mõju tuli siin madalamast käibest, positiivselt mõjutas aga tööjõukulude kärpimine
- jõuline kulude kärpimine. Näiteks teatas Maersk augusti alguses, et Euroopa üks suurematest laevatehastest, Loksa laevatehase omanik Odense Steel Shipyard lõpetab pärast tellimuste täitmist tegevuse
Teiselt poolaastalt ootab Maersk esimese kuue kuuga sarnast tulemust.
Seotud lood
A.P. Moeller-Maersk A/S., maailma suurim konteinerilavede operaator, ennustab järgmise aasta alguseks aastaks 66% laevatellimuste tühistamist.
Kuna hinnad on langenud mitte jätkusuutlikule tasemele, tõstab Maersk Line 1. septembrist konteinerivedude hindu.
AP Moller-Maersk teatas eile, et maailma suuremaid konteinerilaevu ehitanud Odense Steel Shipyard ei ole enam elujõuline ja lõpetab pärast viimaste tellimuste täitmist töö.
Maailma suurim laevafirma A.P. Moeller-Maersk A/S teenib iga konteineri pealt 100 USA dollarit ehk ca 1000 krooni konkurentidest enam.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.