• 21.08.09, 12:54
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Maersk: teine poolaasta tuleb muutusteta

A.P. Moller – Maersk Group teatas esimesel poolaastal käibe vähenemisest veerandi võrra ning ligi kuuemiljardikroonisest kahjumist. Tulemus oli ennustatust parem.
Aasta varem teenis kontsern ligi 27 mlrd krooni kasumit.
Ettevõtte teatel olid konteinerivedude käive ja mahud möödunud aasta samast perioodist väiksemad vastavalt 30 ja 7%. Vedelkaupade vedude maht oli samuti märkimisväärselt madalam, selle põhjuseks näiteks toornafta odavnemine enam kui poole võrra.
Mõned märksõnad esimesest poolaastast:
- laevafirma käive vähenes 25% 250 mlrd kroonini. Kahjumiks kogunes ligi kuus miljardit krooni
- mahakandmisi tehti enam kui 2,5 mlrd krooni eest ehk enam kui 20 korda enam kui aasta varem, puudutades peamiselt tankereid
- uusi laevi osteti 850 mln krooni eest, mida on ligi kümme korda vähem kui 2008. aastal samal perioodil
- rahavood äritegevusest olid 42% väiksemad, negatiivne mõju tuli siin madalamast käibest, positiivselt mõjutas aga tööjõukulude kärpimine
- jõuline kulude kärpimine. Näiteks teatas Maersk augusti alguses, et Euroopa üks suurematest laevatehastest, Loksa laevatehase omanik Odense Steel Shipyard lõpetab pärast tellimuste täitmist tegevuse 
Teiselt poolaastalt ootab Maersk esimese kuue kuuga sarnast tulemust.

Seotud lood

Uudised
  • 29.07.09, 14:52
Maersk: enam kui pooled uute laevade tellimused tühistatakse
A.P. Moeller-Maersk A/S., maailma suurim konteinerilavede operaator, ennustab järgmise aasta alguseks aastaks 66% laevatellimuste tühistamist.
Uudised
  • 30.07.09, 11:39
Maersk tõstab septembrist hindu
Kuna hinnad on langenud mitte jätkusuutlikule tasemele, tõstab Maersk Line 1. septembrist konteinerivedude hindu.
Uudised
  • 11.08.09, 10:29
Maersk sulgeb Euroopa ühe suurema laevatehase
AP Moller-Maersk teatas eile, et maailma suuremaid konteinerilaevu ehitanud Odense Steel Shipyard ei ole enam elujõuline ja lõpetab pärast viimaste tellimuste täitmist töö.
Uudised
  • 29.09.09, 18:30
Maersk teenib konkurentidest konteineri pealt enam
Maailma suurim laevafirma A.P. Moeller-Maersk A/S teenib iga konteineri pealt 100 USA dollarit ehk ca 1000 krooni konkurentidest enam.
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele