Streikida tahtvaid ja streikivaid trolli- ja bussijuht on ametiühingute keskliidu esimehe Harri Taliga sõnul otse ähvardatud.
„Jah, see on tõsi, et juba siis, kui ettevõtted said kätte streigiteated, hakati muutma graafikuid, et vähendada streigi ulatust ja osalejate arvu. Täna teada olevalt on inimesi otseselt ähvardatud ja see on loomulikult ebaseaduslik, lubamatu ja häbiväärne. Aga selline see Eesti töökultuur praegu on,“ vastas Taliga Äripäeva küsimusele, kas ka tema teab, et streigis osaleda tahtvaid trolli- ja bussijuhte on ähvardatud.
Kui palju täpselt töölepingu seaduse muudatuste vastu streikijaid kokku tuleb, Taliga veel öelda ei osanud. „Loeme nad kokku õhtuks, kui streik läbi saab. Jooksvat statistikat pole,“ selgitas ta.
Bussijuhid kinnitasid Postimehele, et platsil on käinud ka TAKi juhtkonna esindajaid, kes on streigis osalenute nimesid üles kirjutanud. Ehkki streigis osalemine on töötajate seaduslik õigus ning seda keelata ei saa, kinnitasid mitu juhti, et TAKis eksisteerivad mustad nimekirjad, kuhu sattumiseks on streigis osalemine ilmselt üks kindlamaid viise.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Juhid, kellest enamik oma nimega esineda ei soovinud, kinnitasid, et bussijuhi töös leiab põhjuse preemiast ilma jätmiseks või ka vallandamiseks imelihtsalt.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.