Aasta esimestel kuudel on uute veoautode müügist võrreldes eelmise aastaga järele jäänud vaid ligikaudu veerand.
Paremat tulemust ei loodeta kogu tänavusele aastale, kirjutab Äripäeva käsiraamatute infoleht Transport ja Logistika. Teeninduspunktide sulgemist kulude kokkuhoiu nimel siiski ei lubata.
Aprillis avaldasid oma I kvartali müügitulemused maailma suured veoautode tootjad. Tulemused olid isegi oodatust nutusemad. Maailma suuruselt teine veokite tootja Volvo sai I kvartalis kahjumit 4,23 miljardit Rootsi krooni. Veel eelmisel aastal samal ajal teeniti sama palju kasumit.
Analüütikud olid tänavu I kvartaliks oodanud 1,5 miljardi kroonist kahjumit. Naaberriigi Rootsi veoautode valmistaja Scania suutis I kvartalis kasumiks saada vaevalised 167 miljonit Rootsi krooni, arvestades, et aasta tagasi oli kasum olnud 3,52 miljardit Rootsi krooni. Analüütikud olid jällegi oodanud Rootsi veoautotootjale I kvartaliks paremat tulemust. MAN AG avaldas oma tulemused aprilli viimasel päeval ja need näitasid konkurentidega sarnast langust – veoautode tootmise käibelangus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga –37%. Kasumis suutis veoautode tootmine siiski püsida, saades 5 miljonit eurot kasumit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eestis müügilangus sügavam Eestis on majanduse jahtumine veoautode müügis veelgi karmimalt käitunud. I kvartalis oli kogu raskeveokite turu languseks 85% võrreldes eelmise aasta sama perioodiga.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.