• 08.05.09, 16:03
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Loodus pidurdab parveliiklust

Kavastu parv, millega kohalikud inimesed ja turistid on aastaid mõne minutiga üle Emajõe saanud, pole tänavu navigatsioonihooaega veel alustanud. Nii tuleb kohalikel jälle oma paat võtta, et ühelt kaldalt teisele saada.
Suurvesi pole parve ära uputanud, kuid Kavastu-poolsele kaldale jääv inimeste ja autode jaoks parvele minekuks vajalik ujuv pealesõidusild on küll osaliselt vee all, kirjutas Tartu Postimees. «Mingi suur elukas on selle vee alla vedanud,» selgitas Luunja vallalt parve rentiva ASi Giga juht Tiit Veeber. «Ilmselt on mõni suur puunott sinna keti taha kinni jäänud.»
Kõrge veetaseme ja väga tugeva voolu pärast pole seni ujuvsilda üles tõstetud. Uue nädala teises pooles kavatseb Veeber aga Kavastusse tellida kraana, et ujuvsild jälle töökorda saaks, siis hakkab ka parv sõitma.
Kavastu parv pandi lina- ja piimatootjate meeleheaks ja kohalike elu lihtsustamiseks sõitma 1899. aasta suvel, seisab Mäksa valla kodulehel. 1983. aastal läks üleveo kett katki ja parv kadus allavoolu. 1999. aastal taastati Kavastu parveliiklus ja pandi jõepõhjast üles tõstetud originaalhooratas tegema talle määratud tööd.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 18.06.25, 08:58
Nutikas ja maksuvaba valik kauba vedamiseks
2025. aastal jõustuv mootorsõidukimaks sunnib paljusid ettevõtteid oma autoparki ümber hindama ning otsima uusi, kuluefektiivsemaid lahendusi. Üheks praktiliseks alternatiiviks on Eesti haagisetootja Brentex OÜ haagised, mis on täiustunud platvormhaagiste seeriaga. Uus platvormhaagiste seeria ühendab endas tugeva konstruktsiooni, nutika disaini ja põhjamaade tingimustele vastava vastupidavuse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele