Sel nädalal allkirjastas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts uuendatud raudteeinfrastruktuuri kasutustasu arvestamise metoodika.
Uue määruse põhiline eesmärk on ära hoida jätkuv kasutustasude tõus kahaneval transiiditurul, teatas ministeerium.
Raudtee veomahtude peaaegu kahekordne vähenemine viimasel paaril aastal on omakorda kaasa toonud ligikaudu kahekordse kasutustasude kasvu ja on selge, et selline trend ei ole jätkusuutlik tegutsemiseks avatud kaubaturul konkurentsis meie naaberriikidega.
“Kasutustasude muutmine on vajalik, et hoida meie transpordisektorit konkurentsivõimelisena,” mainis Juhan Parts. Tema sõnul peab uus metoodika motiveerima ASi Eesti Raudtee tegutsema senisest kuluefektiivsemalt.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Uue metoodika põhimõtted lepiti transiidisektori osapoolte vahel kokku viimasel transiidikomisjoni nõupidamisel 3. märtsil ning metoodika jõustub juba uuest raudtee liiklusgraafiku perioodist maikuu viimasel pühapäeval.
Uue metoodikaga kehtestatakse kasutustasude ülem- ja alampiirid ning sisuliselt tähendab selline käsitlus esmakordselt reaalseid äririske ka AS Eesti Raudtee infrastruktuuri ettevõtjale AS EVR Infrale – juhul kui kaubaveod langevad Eesti Raudteele kuuluval raudteel alla teatud kriitilise taseme, peab EVR Infra rakendama kas erakorralisi kokkuhoiu meetmeid või küsima riigiabi.
Kaubaveo mahtude suurenemisel on infrastruktuuri ettevõtjal võimalus teenida rohkem kui seni kehtinud metoodika seda võimaldas. Samuti on sisse viidud regulatsioon, millega saab vähendada infrastruktuuriettevõtja ärikasumit ja piirata majandamiskulude kasvu, mis seni järgis automaatselt tarbijahinnaindeksi käitumisloogikat.
Seotud lood
Kandideeri ise või anna teada ägedast logistikateost: kandidaate saab esitada oktoobri lõpuni!
Igasügisest traditsiooni järgides valib Äripäeva Logistikauudised juba 24. korda välja aasta parima logistikasaavutuse: esita kandidaat konkursile Aasta Logistikategu 2025!