Sel nädalal allkirjastas majandus- ja kommunikatsiooniminister Juhan Parts uuendatud raudteeinfrastruktuuri kasutustasu arvestamise metoodika.
Uue määruse põhiline eesmärk on ära hoida jätkuv kasutustasude tõus kahaneval transiiditurul, teatas ministeerium.
Raudtee veomahtude peaaegu kahekordne vähenemine viimasel paaril aastal on omakorda kaasa toonud ligikaudu kahekordse kasutustasude kasvu ja on selge, et selline trend ei ole jätkusuutlik tegutsemiseks avatud kaubaturul konkurentsis meie naaberriikidega.
“Kasutustasude muutmine on vajalik, et hoida meie transpordisektorit konkurentsivõimelisena,” mainis Juhan Parts. Tema sõnul peab uus metoodika motiveerima ASi Eesti Raudtee tegutsema senisest kuluefektiivsemalt.
Uue metoodika põhimõtted lepiti transiidisektori osapoolte vahel kokku viimasel transiidikomisjoni nõupidamisel 3. märtsil ning metoodika jõustub juba uuest raudtee liiklusgraafiku perioodist maikuu viimasel pühapäeval.
Uue metoodikaga kehtestatakse kasutustasude ülem- ja alampiirid ning sisuliselt tähendab selline käsitlus esmakordselt reaalseid äririske ka AS Eesti Raudtee infrastruktuuri ettevõtjale AS EVR Infrale – juhul kui kaubaveod langevad Eesti Raudteele kuuluval raudteel alla teatud kriitilise taseme, peab EVR Infra rakendama kas erakorralisi kokkuhoiu meetmeid või küsima riigiabi.
Kaubaveo mahtude suurenemisel on infrastruktuuri ettevõtjal võimalus teenida rohkem kui seni kehtinud metoodika seda võimaldas. Samuti on sisse viidud regulatsioon, millega saab vähendada infrastruktuuriettevõtja ärikasumit ja piirata majandamiskulude kasvu, mis seni järgis automaatselt tarbijahinnaindeksi käitumisloogikat.
Seotud lood
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.