• 23.04.09, 17:51
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlaste hirm Eesti odavate vedajate ees asjatu

Eesti Rahvusvaheliste Autovedajate Assotsiatsiooni (ERAA) peasekretär Toivo Kuldkepp peab soomlaste hirmu odavate Eesti vedajate ees ülepingutatuks.
Kauppalehti andmetel on kevadel suurenenud veoautode liikumine Soome sisevedudele Poolast ja Eestist. Hindu allapoole suruvad veofirmad on ristitud odavvedajateks. „Mul ei ole andmeid, et Eesti firmad oleks sinna massiliselt tikkunud,“ ütleb Kuldkepp.
Kuldkepi sõnul on Soome turg ära jagatud. Kui kaubaveol midagi juhtub, siis vastutab kauba saatja. Seetõttu on võõra vedaja kasutamine riskantne. Pealegi ei näe Kuldkepp erilist võimalust, et Eesti vedaja suudaks olla odavam naaberriigi kohalikust vedajast. Ainus võimalus on ehk ainult autojuhi palga arvelt odavamat teenust pakkuda. Samas on aga kõikides välisriikides sarnane veoressursi ülejääk nagu Eestis.
Soome sisevedude reguleerimise vabamaks muutumine on Kuldkepi sõnul teinud mugavamaks ehk ainult olukorra, kui Eesti vedajal on vaja siit viia koorem Põhja-Soome. Tavaliselt on sealt raske leida tagasikoormat Eestisse. Nüüd on võimalik sealt võtta kaup Soome sisevedudeks ja Eestisse tulev koorem võtta peale alles Helsingist.
Kuldkepp teab ainult ühte autovedajat, kes on läinud Soome vedusid teostama. Selle ettevõtte äriplaan oli aga seotud hoopis Venemaa veolubadega. Eesti ja Venemaa vahelisi vedusid teostavad 70% ulatuses Eesti vedajad, mistõttu on iga aasta puudu Venemaa veolube (veolube vahetatakse riikide vahel võrdsuse alusel). Soomes on aga olukord vastupidine – seal on Venemaa veolube küll, kuna Soome ja Venemaa vahel sõidavad 97% ulatuses Venemaa veofirmad. Soomlased on pidevate probleemide tõttu Venemaa tolliga loobunud Venemaale sõitmisest. Kuna Soomes on Venemaale sõidu veolube vabalt saada, tegigi see Eesti vedaja Soome eraldiseisva ettevõtte.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 02.12.24, 10:27
Maksuvõlglaste arv on kasvanud 35%, pankrotis ettevõtete arv 48%
Eesti ettevõtlusmaastikul on viimastel aastatel ilmnenud murettekitav trend: maksuvõlgade ja pankrottide arv kasvab märgatavalt. Statistika näitab, et maksuvõlglaste arv on viimase kolme aastaga suurenenud 35% ning pankrotis ettevõtete arv koguni 48%. Sellises olukorras on oluline, et ettevõtted saaksid oma võlanõuded kiiremini ja efektiivsemalt lahendatud. Siin tulebki appi Infopanga võlaregister, mis pakub innovatiivset ja praktilist lahendust võlgnikega tegelemiseks.

Hetkel kuum

Skinest Grupi juht Oleg Ossinovski.
TOP
  • 29.11.24, 13:34
Eesti edukamate logistikaettevõtete TOP 60: Skinest taas alistamatu
Eesti ja Soome vahet sõidab shuttle -laev MyStar. Novembris kasvas reisijate arv vaid sel suunal.
Uudised
  • 03.12.24, 14:04
Tallinki kaubavedude maht on drastiliselt kukkunud
Logistikafirma juht: Tallink tulistab iseendale jalga
Transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärseimaks tööandjaks valiti seekord Tallinna Lennujaam, mis lükkas troonilt kolm aastat järjest võidutsenud Lux Expressi.
TOP
  • 03.12.24, 13:03
TOP 10: Eesti transpordi- ja logistikasektori ihaldusväärsemad tööandjad 2024
Kõrgele teisele kohale tõusnud VIA 3L Freighti juht tegevjuht Antoon van Rens tunnistas, et raskel ajal peaksid kõik riigile strateegiliselt olulised ettevõtted kokku hoidma ning hoiduma ebamõistlikest hinnatõusudest.
TOP
  • 22.11.24, 05:13
Ekspediitorfirmade TOP 100: turbulents logistikasektoris jätkub
Ettevõtjad: edu eeldusteks on head kliendisuhted ja digitaliseerimine
Ühinemisest tõuseb ekspertide hinnangul tulu ka HHLA teistele sadamatele, kaasa arvatud Muuga konteinerterminalile.
Uudised
  • 29.11.24, 11:10
Tehing lukus: MSC omab peaaegu poolt HHLAst
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Uudised
  • 03.12.24, 13:29
Aasta Logistikategu 2024 konkursi finalistid on selgunud!
Hääletamine on lõppenud! Logistikauudiste aastatellimuse võitis Guido Ulejev!
Tallink endiselt kõige väärtuslikum transpordiga tegelev ettevõte vaatamata sellele, et 82 miljonit on aastaga haihtunud.
TOP
  • 20.11.24, 12:59
TOP 10: Eesti kõige väärtuslikumad transpordiga seotud ettevõtted 2024
Lätis loovutas airBaltic esikoha konkurendile
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele