Sügis-talvisel hooajal on Riia lennujaamast lendamise lõpetanud viis lennufirmat. Järgmisel hooajal nad lennujaama teatel naaseda ei plaani.
Äripäeva sõsarleht Dienas Biznes kirjutas, et Riia lennujaamast on viimaste kuude jooksul lendamise lõpetanud saksa odavlennufirma Germanwings, Austrian Airlines, Aer Lingus, EasyJet ja pankrotistunud Leedu lennufirma Flylal. Lennujaama teatel on lahkumiste põhjuseks keeruline olukord lennundusturul ning Läti vähenev sisenõudlus ja keeruline olukord majanduses.
Siiski on lennujaam ka uue firma lendama meelitanud - juunis alustab Põhja-Itaaliasse Forlisse lende Windjet. Lennujaamast pakuvad lende hetkel 12 lennufirmat, suuremad neist KLM, Finnair, Lufthansa ja Ryanair.
Lõunanaabrite lennujaama reisijate arv kasvas jaanuaris eelmise aasta esimese kuuga võrreldes kümnendiku võrra. Veebruaris jäi reisijate arv samale tasemele. Kahe kuuga läbis lennujaama 481 000 lennureisijat. Tõusule aitas kaasa transiitreisijate kasv.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Eelmisel nädalal selgus, et Türgi operaator TAV Havalimanlari Holding AS, mille üks omanikest on Goldman Sachs Group Inc., võib investeerida kuni 300 miljonit eurot (ca 4,5 miljardit krooni) Riia lennujaama ehitusse ja renoveerimisse.
Riia lennujaama laienemisega loodetakse praegust reisijatearvu, milleks on aastas 4 miljonit, kasvatada 15-20 miljonini kümne aasta jooksul. Seneri sõnul plaanitakse ehitused Riia lennujaamas saada valmis kahe aasta jooksul alates lepingu sõlmimise päevast.
Seotud lood
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.