Autor: Mariliis Pinn • 12. veebruar 2009

Statoili ostab Norrast kütust

Eesti Statoil tarnib käesoleval aastal kõik mootoribensiinid ja talvise diislikütuse StatoilHydro Norra rafineerimistehasest Mongstadis.

Tänastes oludes tagavad tarned emaettevõttele kuuluvast rafineerimistehasest Eesti Statoilile kvaliteetse kütuse soodsamatel tingimustel, teatas firma. 

AS-i Eesti Statoil peadirektor Helle Kirs-Toigeri sõnul on ettevõtte ainus Eesti turul tegutsev mootorikütuste jaemüüja, kes tarnib oma tooted Norrast. „Eesti tarbija jaoks võib nende toodete kvaliteedikuvandi kokku võtta ütlusega „korras nagu Norras“, kuid ettevõttena olid meie jaoks peamised tegurid StatoilHydro grupi enda väärtusahelast tulenev hinnavõit ja mootorikütuste kõrge kvaliteet,“ selgitas Kirs-Toiger otsust valida 2009. a tarnepartneriks Norras asuv StatoilHydro kontsernile kuuluv Mongstadi tehas.

StatoilHydro Mongstadi rafineerimistehas kasutab toorainena Põhjamere naftat, mida tuntakse oma madala väävlisisalduse poolest. Kuna väävel on komponent, mille naftast eemaldamine on kütusetootmises üks kulukamaid protsesse, kuid väävlivabade mootorikütuste tootmisel hädavajalik, on Mongstadi tehasel kvaliteetse toodangu saamiseks paljude teiste rafineerimistehastega võrreldes oluline eelis. Eesti Statoili teenindusjaamades müüdav kütus jõuab Norrast Eestisse tankeritega.

Täna müüb Eesti Statoil Norras valmistatud mootorikütustest talvist fortis diislikütust ning mootoribensiine 95, 95 ultima ja 98 ultima. Mootorikütuste kõrgeima kvaliteedi tagamiseks on Eesti Statoili diislikütusele lisatud fortis ning mootoribensiinile 95 ja 98 ultima kütuselisandit. Ultima lisand hoiab ära sademe tekkimise mootoris ja toitesüsteemis, mille tulemuseks on vähenenud kütusekulu ja kahjulike heitgaaside hulk, mootori parem töö ja selle pikem eluiga. Samuti hoiab kütuselisand ära nõe tekkimise mootori klappidel, puhastab sisepritsesüsteemi ja karburaatorit ning kaitseb kütusepaaki ja kütuse toitesüsteemi rooste eest. Diislikütuse lisaaine fortis vähendab lisaks eeltoodule ka diislikütusele omast vahutamist, et võimaldades kütust kiiremini ja mugavamalt tankida.

 

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077