• 26.01.09, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transpordi Ametühing annab palgakokkuleppes järele

Ettevõtete pankrotti mineku kartuses pakub Transpordi Ametühing tööandjaile uut palgakokkulepet, mis lubaks neil tänavu palku vähem tõsta kui 2007. aastal kokku lepiti.
Transpordi Ametiühing teeb algaval nädalal pingutusi, et saavutada tööandjatega kokkulepe 2007. aasta detsembris sõlmitud transporditöötajate palgaleppe tõlgendamiseks, teatas ametühingu juht Peep Peterson. Ametiühingu hinnangul võib kokkuleppe mittesaavutamine anda tugeva hoobi ettevõtete majanduslikule toimetulekule, kuigi ülikõrge miinimumpalk transporditöötajatele iseenesest meeldiks.
Pisut enam kui aasta tagasi riikliku lepitaja vahendusel sõlmitud üle-eestiline palgalepe nägi transporditöötajatele ette palgatõusud nii 2008. kui 2009. aastaks. Vastavalt lepingus toodud valemile peaks näiteks bussijuhi ja kesktaseme remonditöölise miinimumpalk olema jaanuarist 9616 krooni, mis on 37 protsenti kõrgem kui eelmisel aastal.
Transpordi Ametiühingu tellitud õiguslik analüüs näitab aga, et ilma lepet muutmata on kõik transpordiala ettevõtted kohustatud nimetatud määrad põhipalgana ka välja maksma, kuigi paljudele käib see tänases majanduslikus olukorras üle jõu.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Transpordi Ametiühingu esimehe Peep Petersoni sõnul on probleem suurem autoveoettevõtetes, kus turg on oluliselt kokku kuivanud ja palju mehi jäänud töötuks.
Bussindus on paremas seisus, sest piletihindu langetatud ei ole ja riiklik dotatsioon avalikel liinidel kasvab tänavu 26 protsenti. „Meid kannustab kompromissi pakkuma just mure töökohtade pärast. Töö säilimise nimel lepiksime raskel ajal ka mõõdukama palgatõusuga. Samuti vajab kogu sektor selgust, mis palkadega siis täpselt toimub,“ kommenteeris Peterson.
Transporditöötajaid esindava Aivar Pilve advokaadibüroo juriidiline analüüs mullu sõlmitud leppele jõudis kõigi suuremate transpordiala tööandjateni möödunud nädalal. Ametühing soovib uue kokkuleppe sõlmida hiljemalt 2. veebruariks, mil enamik ettevõtteid hakkab jaanuaripalka arvestama.
Transpordi Ametiühing tegi ettepaneku läbirääkimisteks Autoettevõtete Liidule juba septembris, kuid ettevõtjad pole senini vedu võtnud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Kõik 2000 veokit tarnitakse Girtekale veel selle aasta jooksul.
Uudised
  • 29.05.25, 12:08
Leedu Girteka sõlmis aasta suurima veokiostutehingu
Rene Frolov tõi meie kliimaeesmärkide tegeliku seisu puust ja punaselt turuosaliste ette. Seis on pehmelt öeldes...masendav.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Ehkki palk kasvas sektoris Eesti keskmisega võrdselt, siis palga number jääb Eesti keskmisele endisele enam kui paarisaja euroga alla.
Uudised
  • 28.05.25, 09:06
Veonduse ja laonduse palgatõus võrdne Eesti keskmisega
Rünnakus Odessa sadamale hukkus vähemalt kaks HHLA täätajat, mitmed said raskeid vigastusi.
Uudised
  • 26.05.25, 15:35
Venemaa raketirünnakus Odessa sadamale hukkus mitu HHLA töötajat
Saksa ja Poola veokite läbisõit Saksamaa tasulistel teedel vähenes, Leedu veokite oma aga ainsana kasvas.
Uudised
  • 27.05.25, 15:42
Veokiliiklus Saksamaal taas languses, ainsana on võidus Leedu vedajad
Parim tarneahelajuht 2025 Ellyt Talv.
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.
Suurim laevandusettevõte, suurimad palgad. MSC Eesti on tööjõumaksude maksjate “positiivse” edetabeli kindel liider.
TOP
  • 16.05.25, 14:49
TOP 2 x 100: veondus- ja laondussektori parimad ja halvimad tööjõumaksude maksjad
LED ohutusmärgistus on ideaalne lahendus, kui soovite vastupidavat ja kulumiskindlat märgistust betoonile, seintele või muudele pindadele. Kauba väljastuse ooteala.
  • ST
Sisuturundus
  • 29.05.25, 14:15
Millised on laonduse trendid täna ja tulevikus?

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele