• 26.01.09, 09:04
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Transpordi Ametühing annab palgakokkuleppes järele

Ettevõtete pankrotti mineku kartuses pakub Transpordi Ametühing tööandjaile uut palgakokkulepet, mis lubaks neil tänavu palku vähem tõsta kui 2007. aastal kokku lepiti.
Transpordi Ametiühing teeb algaval nädalal pingutusi, et saavutada tööandjatega kokkulepe 2007. aasta detsembris sõlmitud transporditöötajate palgaleppe tõlgendamiseks, teatas ametühingu juht Peep Peterson. Ametiühingu hinnangul võib kokkuleppe mittesaavutamine anda tugeva hoobi ettevõtete majanduslikule toimetulekule, kuigi ülikõrge miinimumpalk transporditöötajatele iseenesest meeldiks.
Pisut enam kui aasta tagasi riikliku lepitaja vahendusel sõlmitud üle-eestiline palgalepe nägi transporditöötajatele ette palgatõusud nii 2008. kui 2009. aastaks. Vastavalt lepingus toodud valemile peaks näiteks bussijuhi ja kesktaseme remonditöölise miinimumpalk olema jaanuarist 9616 krooni, mis on 37 protsenti kõrgem kui eelmisel aastal.
Transpordi Ametiühingu tellitud õiguslik analüüs näitab aga, et ilma lepet muutmata on kõik transpordiala ettevõtted kohustatud nimetatud määrad põhipalgana ka välja maksma, kuigi paljudele käib see tänases majanduslikus olukorras üle jõu.
Transpordi Ametiühingu esimehe Peep Petersoni sõnul on probleem suurem autoveoettevõtetes, kus turg on oluliselt kokku kuivanud ja palju mehi jäänud töötuks.
Bussindus on paremas seisus, sest piletihindu langetatud ei ole ja riiklik dotatsioon avalikel liinidel kasvab tänavu 26 protsenti. „Meid kannustab kompromissi pakkuma just mure töökohtade pärast. Töö säilimise nimel lepiksime raskel ajal ka mõõdukama palgatõusuga. Samuti vajab kogu sektor selgust, mis palkadega siis täpselt toimub,“ kommenteeris Peterson.
Transporditöötajaid esindava Aivar Pilve advokaadibüroo juriidiline analüüs mullu sõlmitud leppele jõudis kõigi suuremate transpordiala tööandjateni möödunud nädalal. Ametühing soovib uue kokkuleppe sõlmida hiljemalt 2. veebruariks, mil enamik ettevõtteid hakkab jaanuaripalka arvestama.
Transpordi Ametiühing tegi ettepaneku läbirääkimisteks Autoettevõtete Liidule juba septembris, kuid ettevõtjad pole senini vedu võtnud.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 07.11.24, 22:54
Vastukaalutõstukid ‒ miks on tarvis ja mida valida?
Kõik ettevõtted, mis tegelevad kaupade ladustamise, transportimise või töötlemisega, teavad hästi, et tõstuki ostmine on üks väga oluline investeering. Õige tõstuki valimine võib aidata tõsta töö efektiivsust, parandada töövoogu ning suurendada tööohutust. Selles artiklis kaalume läbi, milliseid tegureid tuleks arvesse võtta, et teha teadlik otsus tõstuki soetamisel. Samuti vaatame, mida näitab trend ja mida võiks tuua tulevik.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele