Transpordi ametiühingu ja GoBusi juhatuse
esimehed vahetavad teisipäeval allkirjastatud koopiaid kollektiivlepingust, mis
kehtib poolte vahel järgmise kahe aasta jooksul.
Kollektiivlepingule peaks lähiajal lisanduma eraldi palgalepe, mis sõlmitakse üheks aastaks. Kollektiivlepingu sõlmimine nende kahe osapoole vahel on ajalooline, sest viimane selline sõlmiti GoBusi eellase Tarbusiga 2004. aastal. Vahepealsesse aega on aga mahtunud hulk tõsiseid tülisid, streigihoiatusi ning ka oktoobri lõpus viies maakonnas aset leidnud tunniajaline bussijuhtide hoiatusstreik, teatas transpordi ametiühing.
Transpordi ametiühingu esimees Peep Peterson tunnustas lepingupartnerit töötajaid austava sammu pärast. "AS GoBus on tõestamas end sotsiaalse ja usaldusväärse tööandjana ja me elame firma käekäigule seetõttu siiralt kaasa," rääkis Peterson. Enda sõnul on ta veendunud, et firma suudab oma hea maine ühiskonnas taastada.
Töötajate jaoks olulisemate punktidena tõi Peterson kollektiivlepingust välja helded lisapuhkusepäevad ohutegurite ja staaži alusel, soodsa süsteemi kaheks osaks jagatud tööpäeva puhuks ning bussijuhtide tööpäevaks ettevalmistus-lõpetusaja taastamise piisaval tasemel. "See on hea leping," oli Peterson rahul.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Kollektiivlepingust lahus sõlmitav palgalepe on jätkuvalt läbirääkimise objekt, kuigi kokkuleppe piirjooned on juba visandatud. "Põhiküsimus on, kuidas suudab GoBus uute palgatariifidega toime tulla," tunnistas ametiühingujuht.
Seotud lood
Eesti ettevõtted kaotavad igal aastal tuhandeid eurosid lihtsalt seetõttu, et nende ladudes seisab tühja õhku. Samal ajal on tehnoloogia ja targad laolahendused jõudnud sinnamaani, et iga kuupmeetri saab päriselt teenima panna. Laomaailma tegevjuht Ruth Selirand ja tootemeeskonna juht Joel Joa ütlevad otse: nutikas ladu ei ole kulu, vaid kasumit kasvatav süsteem, kus tööjõudu kulub vähem, varud liiguvad kiiremini ja iga otsus põhineb andmetel, mitte kõhutundel.