As Tallink Grupp pöördus 2003.a. mais õiguskantsleri poole taotlusega kontrollida teede- ja sideministri 12.detsembri
2001.a. määruse “Tuletorni- ja jäämurdetasude määrad ning soodustuste kohaldamise alused ja kord” põhiseadusele ja seadusele vastavust ning veeteede ameti tegevust eelnimetatud määruse täitmisel.
Õiguskantsler on oma kirjas Riigikogu rahanduskomisjonile leidnud, et jäämurde- ja tuletornitasud kuuluvad oma olemuselt põhiseaduse kaitsealasse ning nende kehtestamine valitsuse poolt on vastuolus põhiseaduse §-ga 113. Sellest tulenevalt palus õiguskantsler viia kehtiv kaubandusliku meresõidu koodeks kooskõlla põhiseadusega. Selle tulemusena võeti vastu meresõiduohutuse seaduse muudatus, mille kohaselt alates 25.04.2004 kehtestati jäämurde- ja tuletornitasud seadusega üldnimetuse navigatsioonitasud all.
Tallink keeldus tasumast ebaseaduslikult nõutavaid tasusid ja vaidlustas kohtus Tallinki poolt tasutud tuletorni- ja jäämurdetasud perioodi eest alates 1999 kuni 2002 lõpp summas 38,1 miljonit krooni.
Tallink teatas, et kuna majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi poolt esitatud hagi aluseks on õiguskantsleri poolt
põhiseadusega vastuolevaks õigusaktiks tunnistatud ministri määrus, on AS Tallink Grupp vastu esitatud nõuepõhjendamatu.