• ST
  • 29.04.19, 23:48
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kannatamatud kliendid sunnivad kullerteenuseid pingutama

2018. aasta lõpus teostatud uuringud näitasid, et peaaegu 88% ostjatest on valmis tasuma lisatasu kauba samal päeval kohale toimetamise eest ning peaaegu pooled ostjad, kes kaaluvad kust mingi kaup osta, võtavad otsuse vastu kauba kohaletoimetamise kiiruse järgi.
Venipaki eesmärk on toimetada pakid kohale ühe päeva jooksul kogu Baltikumi piires.
  • Venipaki eesmärk on toimetada pakid kohale ühe päeva jooksul kogu Baltikumi piires.
  • Foto: Venipak
Taolised tendentsid sunnivad ka kiirsaadetisi kohale viivaid kullerfirmasid investeerima, et kaup võimalikult kiirelt tellijani jõuaks. Ettevõtte Venipak juht Justas Šablinskas väidab, et Same Day Delivery (sama päeva tarne) teenus on üheks põhiliseks tema juhitava ettevõtte teenuste osutamise suunaks nii Eestis kui ka teistes Balti riikides.
„2017. ja 2018. aastatel investeerisime palju terminalide arengusse Leedus, Lätis ja Eestis – ainuüksi möödunud aastal avasime Balti riikides viis uut terminali ja laiendasime tunduvalt pick-up punktide võrku. Need uuendused tagavad, et saadetis võib jõuda adressaadini ühe päevaga mitte ainult Lätis, vaid ka riikide vahel – saates paki Eestist Lätti või Leetu“, rääkis Šablinskas.
„Kauba kiirem ja paindlikum kohale toomine lubab kaubandusettevõtetel saavutada konkurentsieelis. Kui kaup on peaaegu ühesugune ja ka hind ei erine eriti, siis on tarneaeg peamiseks eeliseks võitluses kliendi tähelepanu eest. See on eriti märgatav e-kaubanduse sektoris, kus suur osa kliente soovib tellitud kauba kätte saada kohe samal päeval. Klientide vajadused kasvavad ja konkurentsis võidavad need turuosalised, kes oskavad sellega kiiremini kohaneda,“ tõdes Šablinskas.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Euroopa Liidus ja Ameerika Ühendriikides läbi viidud uuringud näitasid, et tervelt 47% tarbijatest võtavad kauba soetamise otsuse vastu kohaletoomise kiiruse järgi: „Kuid see on alles algus, sest kauba tarnetempo peab muutuma veelgi kiiremaks. Uuringud näitavad, et peaaegu pooled ostjad soovivad kauba kätte saada 1 – 3 tunni jooksul.“
Tänapäeval annavad terves maailmas peaaegu pooled kaubandusettevõtted oma klientidele võimaluse saada kaup kätte ühe päevaga ning arvatakse, et lähiajal suureneb see arv kuni 65 protsendini: „Uuringud näitavad, et koguni 25% ostjatest loobuvad ostust, kui nad ei näe kiirtarne võimalust. Ka meile helistavad mõnikord kliendid ja küsivad, kas nad ei tohiks ise sõita lattu oma tellitud kaubale järele, sest nad vajavad seda toodet võimalikult kiiresti“.
Investeerime uuendustesse ka edaspidi
Selleks, et saadetis toimetataks kohale ühe päeva jooksul, on Venipaki juhi sõnul väga tähtis kullerite töö efektiivsus.
„Meie endi loodud üheks viimaseks uuenduslikuks tooteks, mida esitlesime esimestena maailmas ja mida hakkasime Leedu turul edukalt rakendama juba 2016. aastal, on Venipak Drive. See projekt põhineb crowdsourcing põhimõttel, mis seisneb selles, et konkreetsele saajale toimetavad saadetise kätte tavalised, kuid hoolikalt valitud inimesed, aga mitte kullerfirma töötajad. Seda projekti arendame edukalt edasi „sama päeva tarne“ tarneteenuse teostamiseks.
„Kuigi tunneme ka ettevõtete seas taolisi vajadusi, on siiski kauba samal päeval kohale toimetamine praegu rohkem levinud eraisikutest ostjate vahel. Sestap toovad kullerid kauba kohale sagedamini õhtuti, klientidele sobivamal ajal. Tänu Venipak Drive projektile saame kauba ostjatele kätte viia efektiivselt, kiiresti ja paindlikult. Sel moel saavad Venipaki teenuseid kasutavad ettevõtted konkurentide ees eelise. Sel aastal kavatseme selle projekti käiku lasta ka Lätis ja Eestis,“ kinnitas Šablinskas.
„Mõne aasta jooksul on Venipak Drive projektiga Leedus liitunud rohkem kui 150 inimest, kes toimetavad vähemalt üks kord nädalas saadetisi kätte naabritele või läheduses asuvatele asutustele. Sellest on meile eriti suur abi just pühade ajal, kui saadetiste hulk kasvab märgatavalt. Tänavu planeerime, et Venipak Drive projektis osalevate inimeste arv kasvab kahekordseks ja et see projekt käivitub edukalt ka Eestis.“

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 19.05.25, 14:27
Liikluskindlustus töömasinatele: muudetud seadus nõuab ettevõtetelt suuremat tähelepanu
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Viimased uudised

Uudised
  • 30.05.25, 11:57
Eestist saab nüüd Lux Expressiga Palangasse ja Klaipėdasse
Uudised
  • 30.05.25, 11:35
Vestlusring | Ökonomist: USA tollitariifide trall tuleb Eestis tarneahela juhtimisest lihtsalt välja tõsta
Iga päev tuleb uusi uudiseid ja neid võiksid töösturid jälgida
Uudised
  • 30.05.25, 11:28
Kirjade ja pakkide saatmise hind tõuseb 1. juulist
Uudised
  • 30.05.25, 11:00
Air Balticu uue tegevjuhi kohale on üle 40 huvilise 30 riigist
Ajutine tegevjuht usub, et viie aasta pärast on Air Balticu lennukipark kaks korda suurem.
Uudised
  • 30.05.25, 01:04
Eesti mängib transpordisektori kliimakohustuste täitmisel tulega
Fossiilkütuste osakaal on hoopis kasvanud, ETS2 kardetakse enne valimisi nagu tuld: iga tegemata jätmine saab ühel hetkel karistatud.
Uudised
  • 29.05.25, 15:43
Liiklus Sauga–Pärnu 2+2 ehituslõigul suunatakse uuele trassile
Uudised
  • 29.05.25, 15:33
Hoiatus: sotsiaalmeedias levib valeinfo juhilubade väljastamisest Eestis
Uudised
  • 29.05.25, 14:32
Eesti parim tarneahelajuht 2025 on snäkitootja Ellyt Talv
Antsla vallast Võrumaal on loodud globaalne tarneahel! Ellyt Talv edendab ka Vietnami põllumajandust luues farmeritele tarneahela Euroopasse.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tagasi Logistikauudised esilehele