• 30.10.24, 14:00

Janek Saareoks: „Elu logistilises tupikus“ stsenaarium on suuresti tõeks osutunud

„Arvestades tõsiasja, et Ida-Lääne transiit on idanaabri tegevuse tõttu läbi ja ka Põhja-Lõuna transiiti enne Rail Baltica valmimist veel ei ole, siis tänase seisuga elame kõige negatiivsemas stsenaariumis neljast, mille 10 aastat tagasi koostasime, ehk logistilises tupikus,“ nentis DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janeks Saareoks.
DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janek Saareoks.
  • DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janek Saareoks. Foto: Tõnu Tramm
Kümme aastat tagasi korraldas Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon ELEA koos toonase Logistikaklastri ja Tallinna Ülikooli Tuleviku-uuringute Instituudi juhi Erik Terkiga Tallinna teletornis arutelu, mille käigus koorus välja Eesti logistikasektori neli võimalikku tulevikustsenaariumi aastaks 2030 ja mis pealkirjastati järgmiselt: „Helesinine HUB“, „Põhjala Siiditee“, „Ettevaatliku mehe stsenaarium“ ja „Elu Logistilises tupikus.“
Loe lisaks
Logistika Aastakonverents 2023
  • 25.10.24, 13:26
Tänavune Logistika aastakonverents otsib väljapääsu logistilisest tupikust
Neist esimene kõige optimistlikum ja viimane kõige pessimistlikum. Toonases arutelus osalenud DB Schenkeri Põhja- ja Ida-Euroopa ärijuht Janek Saareoks nentis saates „Logistikauudised eetris“, et täna oleme sunnitud tunnistama kõige negatiivsemat stsenaariumit, kui Rail Baltica aga valmis saab, võiksime targa tegutsemise juures saavutada ka „Ettevaatliku mehe stsenaariumi“, milles Ida-Lääne transiiti küll pole, kuid Põhja-Lõuna transiit toimib ning Muuga sadam oleks omamoodi Soome kaupade vaheladu.
TASUB TEADA
10 aastat tagasi koostatud erinevad tulevikustsenaariumid võtab fookusesse ka tänavune „Logistika Aastakonverents 2024“
Aeg: 5. detsember 2024
Toimumiskoht: Tallinna Loomaaia Keskkonnahariduskeskus
Konverentsil esinevad:
Andrea Tang, Rahvusvahelise Ekspedeerijate Assotsiatsioonide Föderatsiooni FIATA õigusteenuste direktor
Heido Vitsur, Majandusekspert, LHV panga analüütik
Marko Udras, Eesti Kaubandus-Tööstuskoja poliitikakujundamise ja õigusosakonna juhataja.
Janek Saareoks, DB Schenker Põhja- ja Ida-Euroopa piirkonna ärijuht, tulevikustsenaariumite üks koostajatest 10 aastat tagasi
Riina Palu, Eesti Merendusklastri juhatuse esimees
Joel Timm, ELEA esindaja IATA juures, MyDello asutajaliige
Alvar Tõruke, DSV Estonia tegevjuht, tulevikustsenaariumite üks koostajatest 10 aastat tagasi
Jmt. Esinejate nimekiri täieneb jooksvalt! Konverentsi juhib Urmas Vaino, sisupartneriks on Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsioon ELEA ja korraldajaks Äripäeva Logistikauudiste teemaveeb.
Tutvu programmiga ja pane end kirja SIIN! Nagu ikka, mida varem end kirja panna, seda soodsam! Grupisoodustuse saamiseks kirjuta: [email protected]
„Loomulikult ei saa me eeldada, et soomlased tulevad meie raudteele iga hinna eest. Peame riigina nägema vaeva ja targalt tegutsema, et see koridor muutuks erinevate multimodaalsete transpordilahenduste ja atraktiivsete sihtkohtadega põhjanaabritele ahvatlevaks,“ lausus Saareoks, pidades silmas eeskätt raudteekoridori Aadria mere ja Vahemere sadamatesse ning loomulikult ka Ukrainasse ja Musta mere sadamatesse.
„Juba täna näeme tohutut huvi Ukrainasse investeerimise vastu ja kui sõda ükskord lõppeb, saab Rail Balticast kahtlusteta üks olulisemaid kaubakoridore, mis seda piirkonda Skandinaaviaga ühendab,“ lausus Saareoks.
Loomulikult ei jätnud saatejuht Tõnu Tramm küsimata, millega aasta alguses DB Schenkeri Poola kontoris tööle asunud Janek Saareoks täpsemalt tegeleb ja mida ta arvab sellest, et Schenker hiljuti Taani DSVle maha müüdi.
Logistikaettevõtte ärijuht: oleme Eestis suuresti logistilises tupikus
00:00

Seotud lood

Uudised
  • 23.10.24, 14:34
DSV loodab saada Schenkeri ostuga ühele poole 2025 aasta keskpaigaks
DSV eeldab, et viib lõpule DB Schenkeri omandamise Saksamaa Deutsche Bahni käest 2025. aasta teises kvartalis, ütles ettevõtte tegevjuht Jens Lund.
Saated
  • 02.10.24, 14:00
ELEA tegevjuht: majanduse “vereringe“ toimib varsti vaid naabritest doonorite toel
„Maanteetransporti kui vaieldamatult suurima käibega transpordisektorit ja majanduse vereringet üritatakse Eestis surnuks maksustada ning samamoodi jätkates toimib see tulevikus vaid tänu lõunanaabrite juurest sisse voolavale „doonorverele,“ lausus Eesti Logistika ja Ekspedeerimise Assotsiatsiooni juhatuse liige Herkki Kitsing saates „Logistikauudised eetris“.
Saated
  • 04.09.24, 14:00
Ahto Pärl: Eestist hakkab Ukrainasse liikuma ikka „päris asju“
Eesti merendusklaster koos kliimaministeeriumiga on võtnud juhtrolli Ukraina merenduse taastamisel ja tegu pole üksnes IT või konsultatsiooniteenustega, vaid ka reaalsete Eestis toodetud seadmetega, millega kaitsta Ukraina sadamataristut. „Eestist hakkab Ukrainasse liikuma ikka „päris asju,“ kinnitas merendusklastri juhatuse liige ja Ukraina abistamise projekti juht Ahto Pärl saates „Logistikauudised eetris“.
Saated
  • 10.07.24, 14:00
Eesti ühistransport on omadega ummikus, vaja on põhjalikku liikuvusreformi
„Näiteks Harjumaal on maksumaksja panus ühistranspordi korraldamisel kasvanud viimase 7 aastaga 11 korda! See on üüratu number ja ilma põhjaliku liikuvusreformita me enam jätkata ei saa,“ nentis Mootor Grupi äriarendusjuht Mart Raamat saates „Logistikauudised eetris.“
  • ST
Sisuturundus
  • 01.10.24, 11:27
Autoliising on minevik: kuidas saada ettevõtte autokulud kontrolli alla
Ettevõtte äritegevuseks vajalikud sõidukid soetatakse enamasti liisinguga, mida finantseerib üldjuhul pank. Sellega kaasnevad sõidukite korralised hooldused, rehvivahetused ja kindlustusjuhtumite puhul ka hulganisti asjaajamist. Selline sõidukipargi haldamise viis on ettevõtte jaoks märkimisväärse ajakuluga, eriti kui sõidukeid on rohkem.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele