Kuidas IT abil Eestis transporti nutikamaks muuta?
Saates "Äri ja tehnoloogia" räägime intelligentsetest transpordisüsteemidest: mis need on, mis on Eesti võimalused sel alal, milliste väljakutsetega tuleb nutika liikuvuse juures toime tulla, millised on üleilmsed trendid.
Stuudios avab neid küsimusi Traffesti juht Viljar Nurme, kes on kaheksa aastat ehk algusest peale olnud seotud ITLi juures tegutseva koostöövõrgustikuga ITS Estonia.
Termin eFTI (electronic freight transport information) on käibel juba mõnda aega ning alates 21. augustist 2024 on sellekohane määrus kohaldatav kõikides EL liikmesriikides. Mida see määrus endast kujutab ja millal see tegelikult toimima hakkab, selgitavad TGS Balticu nõunik ja vandeadvokaat Indrek Kukk ning jurist Mart Kägu.
USA rohemetalli ja kemikaale tootev ettevõte Protio ja Tallinna Sadam allkirjastasid ühiste kavatsuste memorandumi, et uurida e-kütuste tootmise võimalusi, mille käigus toodaks Protio Muuga sadamas e-metanooli, jätkusuutlikku lennukikütust ja potentsiaalselt e-NG-d.
Mercedes-Benz avas Saksamaal Stuttgart-Untertürkheimis uue kompetentsikeskuse eCampus, mis keskendub tulevaste elektriautode akude ja akuelementide arendamisele ja testimisele. Eesmärk on alandada akude hinda lähiaastatel üle 30 protsendi.
Elektriautode akudes kasutatavaid süsinikmaterjale arendav Eesti ettevõtete UP Catalyst kaasas edukalt 2,36 miljonit eurot täiendavaid varajase faasi kapitali investeeringuid.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.