Via 3L: segased ajad ning hinnatõus logistikas jätkub
Nii kliimamuutused kui koroonakriis on loonud olukorra, kus globaalsed tarneahelad on häiritud ning Via 3Li juhi Rainer Rohtla sõnul pole kiiret leevendust oodata.
Via 3Li juhi Rainer Rohtla sõnul pole logistikasektori probleemidele kiiret leevendust oodata.
Foto: Raul Mee
Veoressurssi pole võimalik praeguses olukorras aga suurendada, majandused buumivad edasi, mis võib järgmise aasta jooksul viia logistikas 5-15% hinnatõusuni, märkis Rohtla.
Digitaliseerimise juures on oluline näidata lugu konkreetse numbri taga, tõdes Via 3L tegevjuht Rainer Rohtla Tartus toimuval Pärnu Tarneahelakonverentsil. „Oluline on visualiseerida andmebaasis olevad numbrid nii, et iga töötaja saaks aru, kas see number on suur või väike.“
Kinnisvarafond East Capital Real Estate IV ostab Tallinna külje all asuva Via 3L logistikakeskuse Jungent Grupi ja Via 3L logistikateenuste kontsernilt.
Möödunud aastal 7 protsenti müügitulust kaotanud Rain Transport AS ennustab tänavu müügimahtude suurenemist 5 protsendi võrra, seisab majandusaasta aruandes.
Kui tänavu suvel toimus kullerteenuste turul kerge stabiliseerumine, siis mahte kasvatava koroona kolmas laine hakkab taas vaikselt tunda andma, kirjutab Itella Estonia tegevjuht Meelike Paalberg Äripäeva Infopanga kullerteenuste aastaraportile antud kommentaaris.
Aasta 2025 tõi Euroopa teemaksusüsteemidesse mitmeid uuendusi. Järgnevatel kuudel on neid oodata veelgi - mitmed riigid uuendavad tehnoloogiat ning paljud lisavad CO₂-põhiseid tasusid veokitele, et täita ELi kliimapoliitika eesmärke. See tähendab, et maanteeveofirmad peaksid juba täna mõtlema seadmete uuendamisele ja uute reeglitega kohanemisele, et tagada vastavus nõuetele ja säästlikkusele.