Venemaa president Vladimir Putin allkirjastas Reutersi teatel korralduse, mille kohaselt võivad Vene lennufirmad välismaalt liisitud lennukid enda nimele registreerida.
Aerofloti Airbus A320 maandumas Šeremetjevo lennuväljale Moskvas.
Foto: Reuters/Scanpix
Vene lennufirmadel on praegu üle poole tuhande välismaistelt liisingfirmadelt renditud Boeingi ja Airbusi, teatas Bloomberg viitega liisingettevõttele Valkyrie BTO. Nende liisinglepingud lõpevad märtsis, kuid Vene ettevõtted on juba koondanud lennukid Moskvasse, haldurite käeulatusest välja. Kätte on venelastelt õnnestunud saada vaid paarkümmend lennukit.
25. veebruaril 2022 väljastatud EL määrus nr 833/2014 artikkel 3c ütleb järgmist: “Kosmosetööstuses ja lennunduses kasutatavaid kaupasid on keelatud müüa, tarnida, üle anda või eksportida Venemaa füüsilisele või juriidilisele isikule ja/või kasutamiseks Venemaal.” Mida see tegelikult tähendab ning kaasa toob?
Soome riigiraudtee VR on kinni pidanud sadu Venemaa rongivaguneid, milles võib olla ELi sanktsioonide alla kuuluvaid kaupu. Soome ja Venemaa vaheline rongiliiklus peatati kolmapäeva õhtul mitmeks tunniks, et vältida sanktsioonide alla kuuluvate saadetiste sisenemist Soome.
Euroopa järgmiseks sammuks Vene agressioonile sanktsioonidega vastamises võib osutuda Venemaaga seotud laevadel Euroopa Liidu sadamatesse sisenemise keelamine, Eesti ootab liidu ühist otsust, mis võib kokku puudutada tuhandeid aluseid.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.