Autor: Hugo Osula • 26. mai 2021

Hugo Osula: kiire reisirongiga linna taha põllule?

Praegune bussiliinivõrk ei ole loodud teenindama reisironge, mistõttu puudub enamikes Eesti paikades mugav ühendus lähima raudteejaamaga. See tähendab, et reisirongikeskse ühistranspordi visiooni elluviimiseks tuleb bussiliinivõrk mitmes maakonnas kiiremas korras ümber korraldada, kirjutab bussiettevõtja, Mootor Grupi omanik Hugo Osula.

Hugo Osula.
Autor: Erakogu

Töös oleva liikuvuse ja transpordi arengukava investeeringud näevad ette ühistranspordivõrgustiku arendamist reisirongikeskseks ning ennustavad hüppelist rongireisijate arvu kasvu. Et see ambitsioon saaks täidetud ning selle plaani elluviimisesse tehtud kulutused end õigustaksid, tuleb juba täna mõelda ka sellele, kuidas reisijad rongi peale jõuavad. Kas kohalik transpordikorraldus üldse motiveerib inimesi kaaluma linnadevahelisteks sõitudeks auto asemel rongi?

Kuna raudtee on algselt ehitatud pigem kaubavedude kui reisijate teenindamiseks, asuvad raudteejaamad sageli tõmbekeskustest eemal. Eelmisel sajandil, kui reisirong oli ainus võimalus liikuma pääsemiseks, see probleem ei olnud. Nüüd on.

Loe pikemalt Äripäevast.

Jaga lugu
Logistikauudised.ee toetajad:
Tõnu TrammLogistikauudised.ee juhtTel: 52 777 80
Anu SoometsSündmuste programmijuht Tel: 5164397
Rain JüristoReklaamimüügi projektijuhtTel: 6670 077