Riik tahab suursaarte teenindamiseks viiendat parvlaeva. Hange on aga juba mitu korda ebaõnnestunud.
Foto: Andras Kralla
Koalitsioon lisas hiljuti valminud koalitsioonileppesse punkti, mille järgi ehitab riik uue parvlaeva suursaarte liinide teenindamiseks, et tagada energiasäästlikkus ja keskkonnasõbralikkus.
Taristuminister Vladimir Svet andis korralduse alustada uue, juba kolmanda hankemenetlusega 5. parvlaeva otsinguks ning tühistada oktoobris välja kuulutatud hange, kuna see ületab eraldatud eelarvelisi vahendeid.
Riigilaevastik koos Kliimaministeeriumiga on otsustanud teha muudatusi läbi kukkunud 5. parvlaeva projektis, et tagada ehituskulude püsimine esialgses eelarves - uus laev saab olema väiksem, kuluefektiivsem ning peaks valmima 2026. aasta sügiseks.
Riigilaevastiku poolt välja kuulutatud uue põlvkonna energiatõhusa parvlaeva ehituse hankele tuli ainsana Hiina laevaehitajatega seotud ühispakkumus, mille hankija lükkas tagasi.
Riigilaevastik hangib suursaarte vaheliseks viiendaks parvlaevaks ainulaadse energiatõhusa laeva, mis saab sõita ka täielikult vesinikkütusel ja opereerida müra- ja vibratsioonivabalt.
Kas oled kunagi teinud äriotsuse, tuginedes vaid kõhutundele? Tõenäoliselt küll. Ettevõtluses on intuitsioonil oma koht, kuid tänapäeva kiiresti muutuvas majanduskeskkonnas võib see osutuda petlikuks. Kuidas teha vahet tundel ja tegelikkusel? Vastus peitub andmetes. Andmetark juhtimine ei ole enam pelgalt suurkorporatsioonide pärusmaa, vaid edu võti igas suuruses ettevõttele.