40miljoniline Saaremaa parvlaeva hange kukkus läbi
Riigilaevastiku poolt välja kuulutatud uue põlvkonna energiatõhusa parvlaeva ehituse hankele tuli ainsana Hiina laevaehitajatega seotud ühispakkumus, mille hankija lükkas tagasi.
Sellist aku-vesinik parvlaeva soovib riik osta. Foto: Riigilaevastik
Ehkki hanke juurde registreerus 17 huvitatud ettevõtet, nende seas mitmeid mainekaid laevaehitajaid Euroopast ja väljapoolt, siis ainsana laekus kolme Hiina ja ühe Eesti ettevõtte ühispakkumus.
BLRT Gruppi kuuluv laevaehitustehas Western Baltija Shipbuilding sõlmis Norra suurima parvlaevafirmaga Torghatten Nord AS lepingu täiselektrilise parvlaeva ehitamiseks.
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium kuulutas välja rahvusvahelise riigihanke, et leida veoteenuse osutaja suursaarte parvlaevaliinidele Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa vahel. Pakkumuste esitamise tähtaeg on 1.02.2024.
Riigilaevastik hangib suursaarte vaheliseks viiendaks parvlaevaks ainulaadse energiatõhusa laeva, mis saab sõita ka täielikult vesinikkütusel ja opereerida müra- ja vibratsioonivabalt.
Hiiumaa vallavanem Hergo Tasuja ja Saaremaa vallavanem Mikk Tuisk saatsid regionaalminister Madis Kallasele ühispöördumise, et tihendada praamiliiklust Sõru–Triigi liinil.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.