Riigilaevastik koos Kliimaministeeriumiga on otsustanud teha muudatusi läbi kukkunud 5. parvlaeva projektis, et tagada ehituskulude püsimine esialgses eelarves - uus laev saab olema väiksem, kuluefektiivsem ning peaks valmima 2026. aasta sügiseks.
Esimene hange kukkus läbi, kuna ükski laevaehitaja polnud valmis seda projekti ette võtta ette antud eelarveraamides. Foto: Riigilaevastik
Pärast aasta alguses läbi kukkunud hankemenetlust ja tehnilisi konsultatsioone erinevate laevaehitusettevõtetega, on Riigilaevastik koos Kliimaministeeriumiga otsustanud teha muudatusi 5. parvlaeva projektis, et tagada ehituskulude püsimine esialgses eelarves – 40 miljonit eurot.
Riigilaevastiku poolt välja kuulutatud uue põlvkonna energiatõhusa parvlaeva ehituse hankele tuli ainsana Hiina laevaehitajatega seotud ühispakkumus, mille hankija lükkas tagasi.
Riigilaevastik hangib suursaarte vaheliseks viiendaks parvlaevaks ainulaadse energiatõhusa laeva, mis saab sõita ka täielikult vesinikkütusel ja opereerida müra- ja vibratsioonivabalt.
Regionaal- ja Põllumajandusministeerium kuulutas välja rahvusvahelise riigihanke, et leida veoteenuse osutaja suursaarte parvlaevaliinidele Virtsu-Kuivastu ja Rohuküla-Heltermaa vahel. Pakkumuste esitamise tähtaeg on 1.02.2024.
Paar nädalat tagasi Transpordiameti peadirektorina tööle asunud Priit Sauk tunnistas intervjuus logistikauudistele, et probleeme, mis teda uues ametis "laual ootasid", on seinast-seina: alates teede-ehitajate võimalikust pankrotistumisest kuni sadamate võimaliku jäätumise ja lennuohutuse järelelevalve sertifikaadist ilma jäämise võimaluseni välja.
Detsembris 2024 taasavati pidulikult Pariisi Notre-Dame’i katedraal, kuhu jõudis kingitusena ka Estonia klaver. Klaveri kinkisid katedraalile Eesti ettevõtjad ning õrna, ent samas üle poole tonni kaaluva pilli keeruka transpordi Prantsusmaale organiseeris heategevusena DSV Estonia.