Eesti kaubaveoautod, mis on kandevõimega üle 3,5 tonni, vedasid möödunud aastal hinnanguliselt üle 25 miljoni tonni kaupa. Võrreldes 2022. aastaga on see 8% vähem, veosekäive kahanes samuti 8%.
- Eesti kaubaveoautode veosekäive vähenes aastaga samuti 8% ja ulatus hinnanguliselt 4,2 miljardi tonnkilomeetrini (tkm). Foto: Rivo Sarapik
Statistikaameti energia, transpordi, IT ja majutusstatistika tiimijuht Piret Pukk tõi välja, et 2023. aastal oli Eesti veokitega veetud kauba kogus tavapäraselt riigisisestel vedudel suurem kui rahvusvahelistel vedudel. „Riigisiseste vedude osatähtsus oli maanteekaubaveo uuringu andmetel 85% kogu kaubaveost. Riigisiseselt veeti hinnanguliselt 21,3 miljonit tonni veoseid ehk 8% vähem kui 2022. aastal, rahvusvahelistel vedudel 3,8 miljonit tonni veoseid ehk 7% vähem kui aasta varem,“ selgitas Pukk.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Statistikaameti andmetel vähenes 2023. aastal kaubaveo maht sadamates 31%. Eesti sadamate kaudu veeti kokku 23 miljonit tonni veoseid, mis on 10 miljonit tonni vähem kui aasta varem. Eesti raudteedel veeti mullu kokku 10,1 miljonit tonni veoseid, mis on 43% vähem kui 2022. aastal.
Statistikaameti andmetel on Eesti sadamate ja raudteede kaubamaht 2023. aasta esimese üheksa kuu jooksul Venemaa transiidi vähenemise tõttu kiirelt kahanenud.
Lisatud statistika transpordiliikide lõikes
Transport on suurima osatähtsusega valdkond Eesti teenuste ekspordis, mille bilanssi hoiab plusspoolel üksnes kaubavedu maanteel, selgub Statistikaameti värsketest andmetest. Maanteevedude positiivset statistikat mõjutas aga suuresti sisendhindade, mitte kaubamahtude kasv ning rahvusvahelised kaubaveod hakkavad taas kaotama turgu Leedule.
Venemaa kallaletung Ukrainale ja erinevad kehtestatud sanktsioonid mõjutasid eriti tugevalt veoste mahtu Eesti sadamates ja raudteedel. Viimaste puhul langesid mahud koguni veerandi võrra ning veosekäive ligi kaks korda, teatab Statistikaamet.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.