Tõnu Mertsina: pealinna püsiv küsimus – kuidas vähendada autode hulka?
Ma ootan, et Tallinna linnaisad otsiksid lahendusi, mis muudaksid ühistranspordiga tööle jõudmise mugavamaks ning aitaks piirata autode kasutamist, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
“Kuna Tallinna kesklinna kõnniteedel sõidavad erinevates suundades jalakäijatest mitu korda kiiremini jalgrattad, elektrijalgrattad ja -tõukerattad, mopeedid ning tasakaaluliikurid, siis minu hinnangul ei ole need enam ammu jalakäijale ohutud,” märgib majandusanalüütik Tõnu Mertsina.
Foto: Andras Kralla
Kohalikud valimised pakuvad iga nelja aasta tagant huvitava võimaluse mõelda ja rääkida rohkem kaasa probleemides, mida oma kodupiirkonnas igapäevaselt näeme. Tallinna elanikuna tean, et meie pealinnal on areneva linnaruumina kahtlemata mitmeid väljakutseid.
Pealinnas Vana-Lõuna tänaval Pagaripoiste kohviku ette ilmunud ja parkimist takistavate postide murele hakkas paistma lahendus, aga siis kadus ikkagi ära.
Veerennis Vana-Lõuna tänaval asuvat tuntud toidutootja Pagaripoisid on viimase nädalaga kaotanud enam kui veerandiku käibest, sest Tallinna transpordiamet paigaldas ettevõttega kooskõlastamata nende maja ette postid.
Riik pani kunagise tasuta ühistranspordi gambiidiga enda alla tiksuma viitsütikuga pommi, sest tulevastel aastatel kasvab vajadus leida lisaraha tõusvate ühistranspordi dotatsioonide maksmiseks hüppeliselt, kirjutab SEBE AS juhatuse liige Mart Raamat.
Tallinna linnas hakkab alates 2. septembrist 2025 avalikku tasulist parkimisteenust pakkuma senise ASi Ühisteenused asemel OÜ EuroPark Estonia. Teenusepakkuja vahetus on tehniline ning ei too kaasa muudatusi parkimise põhimõtetes ega hinnakirjades.
Kui Raben Eesti alustas 2004. aastal tegevust kaheliikmelise meeskonnaga, ei osanud keegi arvata, et ettevõttest kasvab kiiresti üks tugevamaid tegijaid kohalikul transpordi- ja logistikaturul. Tänaseks on meeskond oluliselt kasvanud ning lisandunud on mitmekülgne teenusteportfell, mis võimaldab pakkuda lepingulist logistikat, siseriiklikku ja rahvusvahelist transporti, jahutatud toidukaupade logistikat, mere- ja õhutransporti ning intermodaalset transporti läbi ettevõtte filiaalide erinevates riikides.