Riik pani kunagise tasuta ühistranspordi gambiidiga enda alla tiksuma viitsütikuga pommi, sest tulevastel aastatel kasvab vajadus leida lisaraha tõusvate ühistranspordi dotatsioonide maksmiseks hüppeliselt, kirjutab SEBE AS juhatuse liige Mart Raamat.

- SEBE juhatuse liige Mart Raamat.
- Foto: Mootor Grupp
2024. aasta võimaldas bussindusel esimest korda mitme aasta jooksul natukene rahulikumalt hinge tõmmata. Alates 2020ndast aastast on toimunud korralik sõit ameerika mägedel, kus sektorit rappis COVIDi kriis, sellele järgnes Venemaa agressioonist tulenenud kütuste hinnaralli ja nende tagajärgede lappimisega maadles sektor 2023 aastal veel üsna korralikult.
Mart Raamatu kommentaar ilmus sel nädalal ilmunud Infopanga Bussiettevõtete aastaraportis. Täismahus raportit saad lugeda
SIIN!Kuna eelmisel aastal ei toimunud ka ühtegi suuremat ühistranspordihanget, siis võimaldas „puhkeaasta“ tegeleda operatsioonide korrastamise ja tuleviku planeerimisega.
Sarnaselt muu maailmaga toimib ühistransport Eestis suuresti dotatsioonipõhiselt – maksumaksja rahastab kohaliku ja riigi tasandi bussitransporti enam kui 200 miljoni euroga.
Kahjuks pidurdab bussiettevõtete tegutsemisindu iga-aastane mure selle üle, et kas riigieelarvest leitakse vajaminevad miljonid maakondliku bussiliikluse dotatsiooni maksmiseks või mitte. Seni on olukord lahendatud valitsuse reservidest täiendava lisaraha eraldamise läbi ja nii jäi hullem ära ka möödunud aastal.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
1. septembrist paranesid Harjumaal rongilt bussidele ümberistumise võimalused, teatas Elron.
FlixBus laiendab oma võrgustikku Soomes, avades kümme uut liini, mis kõik ühendavad Eesti suvepealinna Pärnut Soome linnadega vahepeatusega Tallinnas.
Riigikantselei tippjuhtide kompetentsikeskus kuulutas välja uue avaliku konkursi Regionaal- ja Põllumajandusministeeriumi ühistranspordi ja toimepidevuse asekantsleri ametikohale. Seega tänavu mais välja kuulutatud ühistranspordi asekantsleri konkursiga õiget inimest ei leitud, lisandunud on ka toimepidevuse eest vastutamine.
Selle asemel, et teha koostööd teiste riikidega ja suurte välisettevõtetega, on Eesti üritanud jäärapäiselt üksi tegutseda, rääkis soomustehnika hooldusfirma Milworksi nõukogu liige ja Mootor Grupi äriarenduse juht Mart Raamat.
Suvi on aeg, mil paljudel ettevõtetel on kõrghooaeg – klientide huvi kasvab, hooajalised tooted ja teenused on populaarsed ning laienemisplaanid saavad hoogu juurde.