Õppeaasta kaks viimast nädalat enne koolivaheaega on ekskursioonide tippaeg. Transpordiamet on seetõttu võtnud fookusesse just laste juhuvedusid teostavate sõidukite kontrolli. Tulemused näitavad, et pea pooltel lapsi vedavatel sõidukitel on probleeme.
- Lapsi vedaval bussil peab olema vastav märk. Foto: Raul Mee
Suvisele koolivaheajale eelneval perioodil tellivad paljud haridusasutused õppereisideks ja ekskursioonideks bussitransporti. Tellides on vajalik jälgida sellistele vedudele kehtestatud nõudeid, mille eesmärk on viia õnnetuste risk nulli lähedale - iga nõue, mida ei ole täidetud, tõstab seda riski.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Transpordiamet kontrollis Märjamaa Gümnaasiumi parklas koos Politsei- ja Piirivalveametiga õpilasvedusid tegevaid busse ja probleeme tuvastati nii sõidukite tehnonõuete kui vedude korraldusliku poole osas.
Tartu ja Riia vahele on vaja tihedama graafikuga ühistransporti, kuid selle lahendamine rongidega on bussidest oluliselt keskkonnakahjulikum ja väga kallis, kritiseeris Lux Expressi juht Ingmar Roos.
Eestis puudub ühtne ühistranspordi planeerimise platvorm, mis aitaks reisijatel mugavalt oma teekonda planeerida ühest punktist teise ning osta kõik teekonnaks vajalikud piletid ühest keskkonnast. Riik asub välja töötama prototüüpi, mis võimaldaks reisijatel seda teha ühel teenuseplatvormil.
Euroopa Liit on seadnud eesmärgiks muuta Euroopa 2050. aastaks kliimaneutraalseks, kuid täna puudub plaan, kuidas toetada kaugliinibusside üleminekut süsinikuneutraalsusele. On justkui ühine arusaam, nagu elektrirongid lahendaksid kõik meie pikamaatranspordi ja kliimaeesmärkide saavutamisega kaasnevad probleemid, leiab FlixBusi Baltikumi regioonijuht Michał Leman.
Kujutagem ette ühe ettevõtte keskastmejuhti, kes peab nädala lõpus kaitsma oma aasta plaane. See vajab paaritunnist keskendumist ja asi saaks tehtud. Pärast hommikukohvi otsustab ta enne veel „kiirelt“ uudiseid sirvida ja meilid üle vaadata.