• 30.11.22, 12:30

Aasta Logistikateo finalistid on selgunud!

Aasta Logistikategu 2022 žürii valis 11 kandidaadi seast välja kolm finalisti, võitja kuulutatakse välja 8. detsembril toimuval logistika aastakonverentsil.
Aasta Logistikateo finalistid on selgunud!
Juba 21. korda toimuv logistika aastateo konkurss oli taas tasavägine ning kandidaatide seast ei tõusnud esile ühtegi selget favoriiti. See omakorda tähendab, et valik oli igati demokraatlik ning arvamusterohke ning osa igati väärikaid logistikategusid jäid kolme finalisti seast välja vaid ühe-kahe kohapunktiga.
Ka logistikauudiste lugejatel oli võimalus anda võitja väljaselgitamisel oma panus ning lugeja hääletustulemused lähevad ühe üriiliikme häältena. Hääletus lõppes 27.novembri südaööl.
Lõplik võitja kuulutatakse välja 8. detsembril toimuval Logistika Aastakonverentsil.
PANE TÄHELE!
24. Logistika Aastakonverentsile alapealkirjaga "Ümber Venemaa" registreerimise teine soodusperiood lõpeb 11.novembri südaööl vastu 12. novembrit! Juba on end kirja pannud ligi 100 osalejat. Ära maga maha aasta oluliseimat logistikasündmust!
Tutvu PROGRAMMIGA ning pane end kirja SIIN!
Žüriisse kuuluvad: Tarneahelaühing Prolog juhatuse esimees Tõnis Hintsov, Prolog tegevjuht Peep Tomingas, Logistikauudiste teemaveebi juht Tõnu Tramm, Äripäeva ekspordi ja logistika teabevara peatoimetaja Fred Märtsoo, Tööstusuudiste teemaveebi juht Harro Puusild ning Logistika Aastakonverentsi programmijuht Anu Soomets.
Aasta Logistikategu 2022 finalistid:
DPD esimene pakitarne isejuhtiva roborkulleriga
  • Foto: DPD Eesti
DPD võttis tänavu mais esimesena kasutusele isejuhtiva pakiroboti Clevon 1, samuti oli DPD robotkulleri arendajale, Cleveron Mobilty`le, peamiseks partneriks sõiduki väljatöötamisel. Juba 2021. aasta lõpus katsetati DPD Hollandi üksuses Clevoni eelkäijat Cleveron 701 pakirobotit.
Pilootprojekt rohelise viimase miili tarnetega võeti ette Viljandi linnas, Ülemiste Citys ning alates novembrist ka Rae vallas Peetris, kus on võimalik testida autonoomsete kullersõidukite erinevaid võimalikke tootmismudeleid äri- ja erakliendi viimase miili teenindamisel. Mais toimus esimene paki kättetoimetamine autonoomse kullersõidukiga avalikel teedel, septembris sai teoks esimene pakitoimetus eraisikule.
MTÜ Slava Ukraini logistilised väljakutsed
  • Foto: MTÜ Slava Ukraini
Ehkki Ukraina abistamisega tegelevad pärast sõja algust väga mitmed organisatsioonid, nagu MTÜ Eesti Pagulasabi, MTÜ Mondo, MTÜ Ukraina kultuurikeskus, MTÜ Herojam Slava ja veel väga paljud teised, on üheks silmapaistvaimaks ettevõtmiseks olnud MTÜ Slava Ukraini.
See on organisatsioon, mille eesmärk on Ukraina armee toetamine ja humanitaarabi korraldamine rindepiirkonna tsiviilelanikkonnale. Just rindele lähedalolek on toonud vabatahtlike ette väga palju erinevaid logistilisi väljakutseid, millega nad on edukalt hakkama saanud. MTÜ tegevjuht Johanna-Maria Lehtme pälvis ka "Aasta Eurooplane 2022" tiitli.
Euronicsi Eesti esimene robotladu
  • Foto: Liis Treimann
Aprillis avas Euronics oma Rae vallas Assakul asuvas logistikakeskuses Eesti esimese täielikult automatiseeritud robotlao. Tegemist on Swisslog AutoStore robotlaoga, mis sisaldab 21 000 boksi ja mida menetlevad 28 robotit. Ühes tunnis suudavad robotid käidelda kuni 600 boksi ning kliendi tellimust hakatakse menetlema juba 20 sekundit pärast ostutehingu sõlmimist.
Kaks miljonit eurot maksnud robotladu kiirendab Euronicsi tellimuste täitmist 4-8 korda ning lühendab tarneaega 2-3 tundi. „Kiire eeltöö laos võimaldab meil kauba veelgi kiiremini kulleritele klientideni toimetamiseks üle anda. Ühtlasi saame läbi uue süsteemi ka kaubavarudel senisest kümme korda sagedasemat kontrolli teostada – nii saavad ka kliendid täpsemat infot kauba saadavuse kohta,“ selgitas Euronicsi logistikadirektor Rivo Reinson.
Tänavusele aasta logistikateo auhinnale kandideerisid veel:
Masinõppepõhine piiriülese kaubanduse maksu- ja tollitehnoloogiaidu Eurora Solution
Alexela/Infortari enneolematu kiirusega rajatud LNG haalamiskai Paldiskis
Milremi autonoomne sõjaväesõiduk
Tartu Ülikooli kliinikumi operatsiooniploki 24 m vertikaalladu
Neste MY taastuvast toormest diislikütuse lansseerimine üle kogu Eesti
SA Põhja-Eesti Regionaalhaigla - Haiglatarvete logistika üleviimine 3PL mudelile
Autonoomne luuredroon Threod

Seotud lood

  • toostusuudised.ee
  • ST
Sisuturundus
  • 17.01.25, 16:09
Kas elektriauto ja hübriidajamiga sõiduk saavad olla samas hinnaklassis?
Saavad, vähemasti uue Opel Frontera näitel, mille korral on hübriidajamiga sõiduki (GS-varustuses) ja soodsaima täiselektrilise versiooni hinnaerinevuseks vaid 900 eurot. Kui te ei usu, siis minge ja uurige lähimas Opeli esinduses ise järele. Lisaks leiate sealt teisegi Opeli linnamaasturite alase uudise, milleks on auhinnatud Grandlandi teine põlvkond.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Logistikauudised esilehele