Euroopa autotööstus rakendas rekordarvu uusi roboteid
Euroopa autotööstus võttis mullu kasutusele 23 000 uut tööstusrobotit, tehes sellega viimase viie aasta teise tugevaima tulemuse, selgub Rahvusvahelise Robotiföderatsiooni (IFR) äsja avaldatud esialgsetest andmetest.
„Euroopa autotööstus on piirkonna tugevaim robotite kasutaja,” kinnitas IFR-i president Takayuki Ito. Tema sõnul moodustavad autotootjad umbes kolmandiku Euroopa tootmisrobotite aastasest paigaldusest. Ameerika Ühendriikides paigaldati autotööstusesse mullu 19 200 robotit, seega edestas Euroopa USA-d ligikaudu viiendikuga.
Cupra uus elektriline linnamaastur Raval jõuab esmaesitluseni tuleval aastal. Mudelit hakatakse tootma Hispaanias Martorellis asuvas elektrisõidukite ja -ajamite tootmiskeskuses, kus on alustatud akusüsteemide katsetootmise ja keredetailide valmistamisega.
Hiina tehnoloogiaettevõtte Xiaomi aktsia tõusis reedel rekordtasemele, kui ettevõte teatas, et nende elektriauto YU7 sai eelmüügis kolme minutiga 200 000 ettetellimust, vahendab Financial Times.
Euroopa Liidu uute sõiduautode turg püsib mõõdukas kasvutrendis: mais müüdi liikmesriikides 926 682 uut autot ehk 1,6% enam kui aasta varem. Samas on viie kuu kokkuvõttes turg siiski veel miinuses – jaanuarist maini on registreeritud veidi üle 4,56 miljoni auto, mis on 0,6% vähem kui 2024. aasta samal perioodil.
Eelmisel nädalal turge raputanud ähvardus kehtestada Euroopa Liidu riikidele venitamise eest 50% tollimäär lükkub edasi juulisse, mil lõpeb USA presidendi Donald Trumpi tollilaviini 90päevane paus.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.