DPD investeerib 300 000 eurot andmelao- ja analüüsiplatvormi
Kuller- ja logistikaettevõte DPD arendab andmelao- ja analüütikalahendusi, mis võimaldavad viia võtmeandmed pilve ning töödelda neid peaaegu reaalajas. Uus lahendus suurendab pakkide kohaletoimetamise kiirust ja teenuse paindlikkust tarbijate jaoks.
Projekti eesmärk on luua stabiilne, turvaline ja paindlik andmeplatvorm, mis vastab DPD andmeanalüütilistele vajadustele Balti riikides.
Foto: Andras Kralla
Tegemist on 300 000 eurose investeeringuga ning uus lahendus võetakse kasutusele kõikides Balti riikides. Projekti arendatakse koostöös andmelahenduste ettevõttega Exacaster, uus andmelao- ja analüüsiplatvorm hakkab paiknema Microsoft Azure Cloudis.
Kuller- ja logistikaettevõte DPD teatel on koroonaviiruse lai levik ja kõrge nakatumise määr Eestis mõjutama pakiveoteenust, mistõttu ollakse sunnitud ressursse ümber mängima ning ka uusi ajutisi töötajaid värbama.
Riik suunab kestlikku majandamisega seotud projektidesse lähiaastatel üle 200 miljoni euro. Üks toetusobjekt on päikesepaneelid, kuid kas ja kuidas kavatsetakse lahendada probleemid nende võrku ühendamisel, jääb endiselt lahtiseks.
Riigil puudub rohepöörde nõudmiseks strateegia – elektrihinnad tõstsid särtsutoitel kaubiku sõidukilomeetri hinna diiselkaubiku tasemele, kuid oma territooriumile päikesepaneelide lisamist ei luba riigi asjaajamine samuti teoks teha, nendib kullerettevõtte DPD Eesti tegevjuht Remo Kirss.
Lõppenud aastal liikus pakiautomaatidesse üle 12 miljoni paki, mis on 33% rohkem kui aasta varem. Turuliidri Omniva turuosa on pisut langenud, suurim tõusja on aga DPD.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.