Lõppenud aastal liikus pakiautomaatidesse üle 12 miljoni paki, mis on 33% rohkem kui aasta varem. Turuliidri Omniva turuosa on pisut langenud, suurim tõusja on aga DPD.

- Peaaegu pool pakiturust on endiselt Omniva käes, kuid turuosa on võrreldes 2020 aastaga langenud 5% võrra.
- Foto: Liis Treimann
Omniva turuosa moodustas pakiautomaatide pakkide mahust ligi pool, ehk 47%. „Siin tasub välja tuua, et kui Omniva turuosa oli veel 2020. aasta lõpus 52%, siis möödunud aasta detsembris langes see 41% juurde. Languse põhjustas rahvusvahelise mahu konsolideerimine – see tähendab, et peamiselt AliExpressi kaudu hakati soodsama tarnekulu tõttu ühe tellija pakke üheks saadetiseks kokku panema. Seega on tellimuste arv jätkuvalt kõrge ja aasta keskmisena hoidis Omniva 47% suurust turuosa. Samuti on Omniva Eesti-sisene pakimaht kasvanud isegi 40%, kuid Aasiast tulenev pakkide konsolideerimine sööb Eesti-sisese kasvu ära ning on kokkuvõttes kahandanud ka Omniva turuosa jõudsalt laienevate konkurentide kasuks,“ kommenteeris Eesti E-kaubanduse Liidu tegevjuht Tõnu Väät.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Ettevõtlus- ja infotehnoloogiaminister Andres Sutt allkirjastas universaalset postiteenust (UPT) ja postivõrku reguleeriva määruse, millega kaasajastatakse kehtivaid nõudeid, et tagada postiteenuse järjepidev üleriigiline kättesaadavus.
DPD Eesti tähistab tänavu 25. aastat oma tegevuse alustamisest Eestis. Pihta hakati tegelikult hoopis teise nimega, kuid aastate jooksul on toimunud mitmeid ühinemisi, nimemuutusi ja kaugele on jõutud ajast, mil kogu kaup mahtus ära paarile euroalusele. Staažikad töötajad meenutavad, kui meeletult on pakiäri valdkond muutunud ja miks nad endiselt samas ettevõttest töötavad.
2021. aastal kasvasid Smartpost Itella pakimahud viiendiku võrra ning ületasid kõiki seniseid rekordeid. Tänavu on oodata jätkuvat pakimahtude kasvu, mille teenindamiseks rajab ettevõte ligi 100 uut pakiautomaati.
Smartpost laiendas pakiautomaatide võrgustikku kümnesse Eesti väikelinna. Ööpäev läbi avatud pakimajakestes on võimalik tänu Cramo erilahendusele saata ka temperatuuritundlikke pakke.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.