Århusi kruiisisadam Taanis hakkab kasutama Eesti ettevõtte loodud tehnolahendust
Århusi kruiisisadam Taanis hakkab uue kaldaelektri terviklahenduse raames kasutama Eesti ettevõtte Shore Link tarnitavat tehnolahendust Shore Link CMS Cruiserit. Shore Link partneriks antud projektis on PowerCon.
Kasutama hakatakse Eesti ettevõtte Shore Link tarnitavat tehnolahendust Shore Link CMS Cruiserit
Foto: Shore Link
Kruiisilaevade kaablihaldussüsteem (CMS Cruiser) on tehnoloogiline lahendus, mis varustab kai ääres seisvaid kruiisilaevu kaldaelektriga. Shore Linki CMS Cruiser sobib tänu kompaktsusele, lihtsale käsitlemisele ja merekeskkonda sobiva disaini tõttu eriti hästi kruiisilaevade ühendamiseks vähese liikumisruumiga sadamates.
Tallinki parvlaev Victoria I on võimeline tootma Rakvere linna jagu elektrit ning kulutab ise tööolukorras umbes kolmandiku Paide linna kogusest. Sadamas olles, tõsi, mõnevõrra vähem. Kuid rohelise kaldaelektri kasutamisega väheneb reisilaeva CO2 heitmete maht umbes 120 tonni võrra ühes kuus.
Tallinna sadam lõpetab lähipäevil Vanasadama kaidele esimeste kaldaelektriseadmete paigaldustöödega, et laevad ei peaks seistes diiselmootoritega ise voolu tootma ja õhku saastama. Selleks pidi aga Tallink laevade korpustesse uue luugi tegemiseks spetsiaalse augu lõikama.
Tallinna Sadama sõnul tohib alates maist nende sadamavaldustes teha laevakerede veealuste pindade puhastust ja muid töid ainult sel juhul, kui sealt tulevad jäätmed kokku kogutakse. Otsus on järjekordne samm kestliku arengu strateegias muutumaks Läänemere kõige keskkonnasõbralikumaks sadamaks, teatas Tallinna Sadam.
Tänapäeva ärikeskkonnas, kus kiirus, täpsus ja paindlikkus määravad edu, on logistikast saanud ettevõtte konkurentsivõime tuum. Nutikas ladu pole enam pelgalt kuluefektiivne lahendus – see on strateegiline eelis, mis aitab ettevõttel eristuda, kasvada ja kiiremini reageerida turu muutustele.