Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Elektriühendus sadamaga nõuab ettevalmistusi ka laevaomanikelt
Tallinna sadam lõpetab lähipäevil Vanasadama kaidele esimeste kaldaelektriseadmete paigaldustöödega, et laevad ei peaks seistes diiselmootoritega ise voolu tootma ja õhku saastama. Selleks pidi aga Tallink laevade korpustesse uue luugi tegemiseks spetsiaalse augu lõikama.
Tallinna Vanasadamas on lähipäevil lõppemas kaldapealsed tööd elektriühenduse rajamiseks sadamas seisvatele laevadele. Selle abil saavad laevad maapealset elektrit kasutades vähendada laevamootorite heitgaase ja mürareostust. Üksjagu ettevalmistustöid nõuab see aga ka laevaomanikelt. Tallinki keskkonna- ja jätkusuutlikkuse spetsialisti Andrus Vaheri sõnul pidid nad selleks laeva korpusesse suisa spetsiaalse augu lõikama. Esimesena saavadki ühenduse Tallinki Rootsi liini laevad.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.