Tallinna Linnatranspordi gaasitarne hanke võitnud Bioforce OÜ ehitab Aravetele kaasaegse ja keskkonnasõbraliku biometaani tootmisüksuse. Investeeringu kogumaksumus on 4 miljonit eurot ja uus jaam peaks tööd alustama järgmise aasta alguses.

- Bioforce Infra OÜ on Peterburi tee bussiterminali juurde loonud Baltikumi suurima surugaasitankla.
- Foto: Andras Kralla
„Euroopa Liidu ja Eesti kliimaeesmärgid nügivad meid aina enam kasutusele võtma rohelisi kütuseid. Eriti tähtis on see transpordis, kus Eesti kütusekulu SKT kohta ületab Euroopa keskmist lausa kahekordselt. Seetõttu näeme keskkonnasõbralikul ja kodumaisel biometaanil suurt potentsiaali, seda enam, et nõudlus rohegaasi järele peaks Eestis lähiaastatel hüppeliselt kasvama,“ ütles Bioforce juhatuse liige Henry Uljas.
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Tallinna sajal uuel gaasibussil ilutsevast loosungist “See buss on roheline väljast ja seest” vastab tõele vaid esimene pool. Roheliseks võõbatud bussid ei sõida nagu lubatud biogaasiga, vaid enamasti tavalise fossiilse maagaasi jõul.
Aktsiaselts Tallinna Linnatransport (TLT) koostöös surugaasibusside tankimishanke võitnud Bioforce Infra OÜ-ga on Peterburi tee bussiterminali juurde loonud Baltikumi suurima surugaasitankla, kus alustatakse kõikide pealinna keskkonnasõbralike biogaasil sõitvate busside tankimisega.
Tallinnasse jõudsid uued keskkonnasõbralikud surugaasibussid, mille kasutuselevõtuga väheneb Tallinna ühistranspordi ökoloogiline jalajälg linnakeskkonnale umbes 25 000 tonni võrra aastas.
Alates 1. detsembrist 2024 hakkasid kehtima liikluskindlustuse seaduse muudatused, mis laiendasid kindlustuskohustust paljudele töömasinatele. Nüüd peab ettevõte arvestama, et isegi registreerimata tõstuk või murutraktor võib vajada liikluskindlustust – sõltuvalt tema tehnilistest omadustest ja kasutusviisist.